י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשיפה: הקרב על 'רבי שמעון' יוצא לדרך

בכל רגע נתון עשוי שר התיירות לתת את ההוראה, ועשרות שוטרים ואנשי יס"מ ישתלטו על מתחם הרשב"י במירון

בעלי חזקה שיפונו. צילום: יעקב נחומי
בעלי חזקה שיפונו. צילום: יעקב נחומי



היכונו למהומות במירון: עידן ה'חזקות' הסתיים לפני שבוע וחצי, בחתימתו של שר האוצר יאיר לפיד על הפקעת מתחם ציונו של הרשב"י במירון - וכבר בימים הקרובים, מתכננת המדינה להשתלט באופן סופי ומוחלט על הקבר, ולסלק מהמתחם את בעלי ה'חזקות' למיניהם.

כפי שכבר פורסם ב'בחדרי חרדים', נערך 'שימוע' לכל המחזיקים 'חדרים' באזור הציון בפני פרקליטות המדינה לפני כשנה וחצי, מיד לאחר ששר האוצר הקודם קיבל את ההחלטה להלאים את ציון הרשב"י.

חלקם של בעלי ה'צימרים' הגיעו לשימוע וחלקם התעלמו. במהלך ה'שימוע' נערכה חקירה יסודית לכל אחד מהם, אודות טיב הבעלות ו'החזקה' שלו בציון. כעת, לאחר שהושלמו כל הבירורים והחיקורים, וההפקעה כבר נכנסה לתוקף - מתכנן משרד התיירות להשתלט בפועל על האתר.

המחוז הצפוני של המשטרה כבר קיבל הוראה להיערך בהתאם. כדי לשמור על חשאיות המבצע, נאמר בתדרוך, כי המשטרה תקבל התראה קצרה של שעה בסך הכל, והפריצה למתחם יכולה להתבצע בכל שעה - ביום או בלילה. בכך מבקשת המדינה למנוע מצב של חיכוכים אפשריים והזרמת מפגינים מבעוד מועד, על מנת לנסות לטרפד או לשבש את המבצע. מי שאמור לתת את ההוראה הוא שר התיירות. וכך, ברגע שינתן אור ירוק, תושלם ההשתלטות על המתחם בתוך שעות ספורות.

במהלך יישום ההפקעה, יפרצו נציגי המדינה - שילוו בכח של עשרות שוטרים ואנשי יס"מ - את כל המנעולים של החדרים, הארונות, המטבחים וגם ארונות הקודש במתחם הציון. כל החפצים שב'צימרים' יפונו מהמקום, והחדרים ירותכו וייסגרו בשלב זה. גם השטח שבו פעלו ארגון 'הכנסת האורחים' של קרליבך- פרלמוטר ו'אוהל הרשב"י' יפונו מהמקום.

כך למשל, הארון שבו מאופסן הסולר לחימום המקווה, המבנה שבו הגנרטור, המשרדים של ההקדשות, ובקיצור, כל מנעול שנמצא במתחם הציון, יוסר ויוחלף במנעול חדש מטעם המדינה. מכאן ואילך, ישמור כח משטרתי על המקום, כדי למנוע השתלטות מחודשת של אי מי מבעלי החזקות על השטח שהיה בחזקתו.

האתר יעבור לשליטת 'קרן הרשב"י ומורשתו בע"מ' החברה הממשלתית החדשה שייסדה המדינה, שבראשה עומד בשלב זה אלכס ויז'ניצר, מי שכיהן כיו"ר ועדת החמשה בעבר - זו שהפעילה את האתר עד כה.

כעת, עם החסות החדשה, תוקפה של ועדת החמשה יפוג והשפעתה תיעלם.
משטרה הקדש השתלטות צימרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד