י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המקורב שעתיד להחליפה

השגרירה התבטאה נגד מחנה נתניהו - ומסיבת העיתונאים בוטלה

מסיבת העיתונאים של השגרירה גרמן בוטלה לאחר שהביעה את רצונה להתפטר עם השבעת הממשלה החדשה • מקורות פוליטיים: המועמד המוביל להחליפה - מקורבו של נתניהו יוסי שלי

השגרירה התבטאה נגד מחנה נתניהו - ומסיבת העיתונאים בוטלה
משרד החוץ בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן קיבלה הוראה ממטה משרד החוץ לבטל מסיבת עיתונאים שתכננה לערוך בביתה בהשתתפות כתבי חוץ בצרפת, כך דווח ב'מעריב'. מסיבת העיתונאים אורגנה על ידי איגוד כתבי החוץ. הביטול מגיע לאחר שגרמן התבטאה בשיחות סגורות כי היא מסרבת לשמש כשגרירה מטעם הממשלה המסתמנת.

יצויין, כי בטרם התקבלה ההוראה על ביטול מסיבת העיתונאים החלו ההכנות המעשיות למפגש, כולל בדיקת מסמכי הזהות של המוזמנים. בהסבר הרשמי שהועבר לכתבי החוץ נכתב כי ביטול הפגישה מגיע בעקבות "העיתוי הפוליטי הרגיש בישראל". עוד נכתב כי המפגש צפוי להתקיים בתוך כמה שבועות, "כשהתמונה הפוליטית תתבהר".

גרמן כיהנה בעבר כשרה מטעם יש עתיד, ובשנה האחרונה מונתה, כמינוי אישי, על ידי לפיד לשגרירה בצרפת. לפי גורמים מדיניים, גרמן הביעה בפני לפיד את רצונה לעזוב את התפקיד, אך הוא ביקש ממנה להמתין עד אחרי שהממשלה תתחלף.

בסביבתה של גרמן מסרו בתגובה: "כשתושבע הממשלה, שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן תקבל את החלטתה".

עוד דווח ב'מעריב', כי על פי מקורות פוליטיים, המועמד הבולט להחליף את גרמן בתפקידה, אם אכן תתפטר, הוא מקורבו של נתניהו יוסי שלי, שבעבר כיהן כשגריר ישראל בברזיל ושימש כראש קמפיין השטח של מפלגת הליכוד, בבחירות האחרונות .

יצויין, כי מלבד גרמן, לא ידוע על כוונה מצד בעלי תפקידים נוספים שמונו על ידי לפיד להתפטר.

צרפת יעל גרמן התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד