כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המחבלים שוחררו • "הסכם - רק אם כולם מחוץ לכלא"

הסתיים תהליך שחרורם של 26 מחבלים פלסטינים, במסגרת המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית • בג"צ דחה עתירה נגד שחרור המחבלים שהגישו עשרות משפחות שכולות וארגון "אלמגור" • אלפים קיבלו את פני המחבלים מחוץ למוקטעה ברמאללה • אבו מאזן בחגיגות: "לא יהיה הסכם אם יישאר בכלא ולו אסיר אחד"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הסתיים השלב השני של שחרור המחבלים במסגרת המו"מ המדיני: הלילה (רביעי) שוחררו 26 מחבלים לשטחי הרשות ורצועת עזה.

כאלפיים איש קיבלו את פני המשוחררים מחוץ למוקטעה שברמאללה. המשוחררים עמדו לצד הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, נופפו לקהל וסימנו בידיהם "וי" לאות ניצחון.

אבו מאזן תקף ישראל בנאומו ואמר: "לא יהיה הסכם עם ישראל, אם יהיה אפילו אסיר אחד שיישאר מאחורי הסורגים. אנחנו מתחייבים שנמשיך במאמצים לשחרור כל האסירים עד שישובו לבתיהם".

השחרור יצא לפועל אחרי שבג"ץ דחה עתירה שהגישו משפחות שכולות וארגון 'אלמגור' נגד שחרור 26 האסירים הפלסטינים, במסגרת הפעימה השנייה על רקע חידוש המו"מ עם הפלשתינים.

העותרים טענו ששחרור רוצחים נגוע בחוסר מוסריות. אולם השופטות מרים נאור, עדנה ארבל ודפנה ברק ארז קיבלו את עמדת הפרקליטות, שלפיה השחרור מתחייב מתוקף הסכם מדיני.

בג"צ הסכים ללוח זמנים צפוף ואיפשרה למדינה שלא לענות בכתב. פרקליט העותרים עו"ד נפתלי ורצברגר, מחה: "אין קדושה להיום בחצות", אמר, "היום בחצות זו שעה מדומה. בית המשפט לא צריך לחרוג מסדר הזמנים בסוגיות העוסקות בליבה הקשה של ערכי היסוד של המדינה. הטענות ראויות לעיון של יותר משעתיים.

"מדובר ברוצחי ילדים וזקנים באמצעים מזוויעים. לא איזה גנב מכוניות, אלא מחבלים מהליבה הקשה, לכן אנחנו נמצאים ברגע האמת".

עו"ד שוש שמואלי, נציגת המדינה, הדגישה לעומת זאת כי, "הממשלה התחייבה באמצעות האמריקנים שבתחילת החודש הרביעי למשא המתן - קרי היום - תבוצע הפעימה השנייה. מסיבות ביטחוניות, הצורך הוא לעשות את ההעברה והשחרור בלילה. לכן אנחנו צריכים לעמוד בהתחייבות".

חמישה מ-26 האסירים השתחררו לרצועת עזה, 21 אסירים נוספים הועברו למחסום ביתוניא, ומשם השתחררו לשטחי הרשות הפלסטינית.

הפגנת הכפיות

כמאה מפגינים הגיעו הערב אל כלא עופר והשתתפו במחאת הכאפיות, במהלכה חבשו המפגינים כאפיות על ראשם, במטרה להדגיש את האפליה הקשה שבין אסירים יהודים שביצעו עבירות בטחוניות.

"אנו חובשים הערב כאפיות כי נמאס לנו מהאפליה של ממשלת ישראל", אמר הערב אחר המפגינים. "האסירים היהודים נשארים כלואים אך ורק בשל העובדה שהם יהודים, אם היו ערבים, היו משתחררים כבר הערב וחוזרים למשפחותיהם. הגענו לכאן הערב כדיי להגיד לממשלת ישראל- לא עוד".

ההפגנה הערב התקיימה על רקע סקר שפורסם אתמול עבור עמותת "חננו", אשר קבע כי קרוב למחצית מאוכלוסיית ישראל (49%) מאמינים כי על ממשלת ישראל לנהוג בהדדיות ולשחרר אסירים יהודים במקביל לשחרור ערבים. הערב כאמור, הגיעו אל כלא עופר עשרות רבות של מפגינים, אשר דרשו את שחרורם של אותם האסירים.

יו"ר עמותת "חננו" המעניקה סיוע משפטי לאסירים היהודים, שמואל ("זנגי") מידד, אמר הערב: "דרישתנו לשחרר אסירים ביטחוניים מהכלא היא הדרישה הכי ערכית, מוסרית וצודקת. מי שמשחרר רוצחי יהודים מהכלא ללא סיבה- הוא מבצע פשע. מי שממשיך להחזיק את קומץ היהודים בכלא- הוא מוסיף חטא על פשע".
אסירים טרור מחבלים בג''צ עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד