כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שוחד חובק עולם

קטאר שיחדה בכירים: בכירה באיחוד האירופי נעצרה

באיחוד האירופי חושדים כי קטאר שיחדה בכירים כדי למנוע דיון על זכויות האדם. בין העצורים - סגנית הפרלמנט של האיחוד האירופי, אווה קיילי. המשטרה המקומית חושדת שהיא ועוד בכירים אירופאים תוגמלו על ידי קטאר. כ-600 אלף אירו הוחרמו במהלך הפשיטות המשטרתיות

קטאר שיחדה בכירים: בכירה באיחוד האירופי נעצרה
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

חמישה בני אדם נעצרו בבירת בלגיה בריסל בחשד למעורבות בפרשת שחיתות, בהם סגנית הפרלמנט של האיחוד האירופי, אווה קיילי. בעקבות מעצרה, המפלגה היוונית הסוציאליסטית בה היא חברה השעתה אותה מתפקידה. הפרשה נוגעת ל"לפעילות פלילית, שחיתות והלבנת כספים" ובמסגרתה מדינה מפרצית העבירה לכאורה סכומי כסף משמעותיים ומתנות לחברים בפרלמנטים אירופיים ולגורמים בכירים בפרלמנט האירופי. זהות המדינה טרם פורסמה רשמית, אבל לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדובר בקטאר.

עיתוני בלגיה מדווחים שקטאר חשודה בתשלום סכומי כסף גבוהים ובהענקת מתנות גדולות לאישים בעלי מעמד פוליטי ואסטרטגי, שהם בכירים בשורות הפרלמנט האירופי, במטרה להשפיע על החלטות פוליטיות וכלכליות של הפרלמנט. קאילי הגנה על קטאר בדיונים שהתקיימו לאחרונה בפרלמנט בבריסל והצהירה שהמדינה הידועה בניצול מחריד של עובדים זרים, היא "חלוצה בתחום זכויות העבודה".

משרדים בפרלמנט האירופי נסגרו בהוראת המשטרה, שפשטה על כמה מוקדים אתמול, ביניהם 16 דירות. יחד עם קאילי נעצרו עוד ארבעה חשודים נוספים בקבלת שוחד מקטאר, בהם ציר סוציאליסטי לשעבר מאיטליה, פייר-אנטוניו פלצרי, ויו"ר הפדרציה הבינלאומית של ועדי העובדים, לוקה ויזנטיני, שנבחר לתפקידו לאחרונה וגם הוא איטלקי. כמו כן, נעצר בכיר בארגון לא ממשלתי לזכויות אדם. באופן פורמלי, החקירה הבלגית היא סביב "התארגנות פלילית, ניסיונות השפעה מחו"ל וכן האשמות בשחיתות ובהלבנת כספים".

כ-600 אלף אירו הוחרמו במהלך הפשיטות המשטרתיות אתמול. סוכנות הידיעות הגרמנית דיווחה כי המעצרים התבצעו לאחר שבחודשים האחרונים נחשפו "חשדות" לפיהם מדינת מפרץ "מנסה להשפיע על ההחלטות בפרלמנט האירופי".

איחוד אירופי שחיתות קטאר חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד