כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נחת כשהוא מדמם

אות גבורה לצייד המל"טים שנפצע ונטש את מטוסו

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אישר את בקשת הצבא האוקראיני להעניק את עיטור הגבורה החשוב ביותר באוקראינה, לטייס שהצטלם כשהוא מדמם בתוך מטוס קרב, רגע לפני שנטש אותו. הטייס הפך למעין אגדה, גיבור לאומי שמציל את האוקראינים מהרשע והאכזריות של רוסיה

אות גבורה לצייד המל"טים שנפצע ונטש את מטוסו
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

וואדים ורושילוב נחשב לאחד מטובי הטייסים של חיל האויר האוקראיני, וזכה באוקראינה לכינוי 'צייד המל"טים' לאחר שהצליח לחסל כמה מל"טים ששוגרו על ידי רוסיה, כשהוא רודף אחריהם עם מטוס הקרב ומפוצץ אותם בעודם באוויר. לפני המלחמה הוא פרש משירות בחיל האויר וטען כי היחס לטייסים גרוע ואינו מכבד.

הטייס הגיבור שדימם במטוס

עם פרוץ המלחמה הוא שב לשירות, ומאז הוא נחשב לטייס פעיל ויעיל מאוד. לפני כחודש וחצי, הוזנק ורושילוב לסייע בסיכול מתקפת מל"טים על העיר ויניציה שבמרכז אוקראינה. הוא הצליח באותה משימה לפוצץ חמישה מל"טים שעשו את דרכם לעבר ויניציה, אבל מל"ט נוסף התפוצץ בקרבת המטוס שלו, ופצע אותו קלות בפניו, שנהיו אדומות מדם. נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אישר את בקשת הצבא האוקראיני להעניק את עיטור הגבורה החשוב ביותר באוקראינה לטייס.

כשהבין שגם המטוס נפגע, בצורה קשה יותר, וכי הוא חייב לנטוש אותו, צילם הטייס המדמם את עצמו מהמטוס, ופרסם תמונה שחשב כי תהיה האחרונה שלו, כשהוא מצהיר "אף אחד לא ישבור אותנו". לאחר מכן נחת בשלום, שב לבסיסו, החלים מהפציעה הקלה וחזר לטוס במטוס קרב אחר, כשהוא ממשיך לצוד מל"טים רוסיים.

באוקראינה הפך ורושילוב למעין אגדה, גיבור לאומי שמציל את האוקראינים מהרשע והאכזריות של רוסיה. בהתאם לכך הוענק לו העיטור הגבוה ביותר: 'גיבור אוקראינה – מסדר כוכב הזהב'.

חיל האוויר מלחמת אוקראינה רוסיה גיבור מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד