כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ערקה ונרשמה כעצמאית

הדמוקרטים חשבו שהשיגו 51 סנאטורים, ואז חטפו מכה

הניצחון הגדול של הדמוקרטים בבחירות האמצע, כשהצליחו להגדיל את כוחם ולעלות מ-50 ל-51 סנאטורים עם סיום ספירת הקולות בג'ורג'יה בשבוע שעבר, התעמעם כעבור יומיים בלבד, כשאחת מ-51 הסנאטורים הדמוקרטים הודיעה על החלטתה לפרוש מהמפלגה ולהירשם כ'עצמאית'

הדמוקרטים חשבו שהשיגו 51 סנאטורים, ואז חטפו מכה
בנין הקפיטול האמריקאי צילום: Pixabay

יומיים אחרי שהדמוקרטים השיגו 51 סנאטורים, הם שוב ירדו ל-50 בגלל סנאטורית שערקה מהמפלגה. המשמעות היא שכרגע יש 50 סנאטורים דמוקרטים, 49 רפובליקנים ואחת עצמאית. הסנאטורית הפורשת, קירסטן סינמה מאריזונה, פרסמה מאמר בעיתון הנפוץ במדינה, אריזונה רפובליק, בו בישרה לאזרחי המדינה על החלטתה. לדבריה, אין לה שום כוונה להצטרף למפלגה הרפובליקנית, וההחלטה שלה לפרוש מהמפלגה הדמוקרטית נובעת מהתסכול שהיא חשה מהפוליטיקה המפלגתית בוושינגטון.

"בהחלטתי הצטרפתי למעשה למספר הולך וגדל של אזרחים תושבי אריזונה, שסולדים מהפוליטיקה המפלגתית, ולא מעוניינים להמשיך ולהיות חלק ממנה". סינמה טוענת שהשיטה הפוליטית בארה"ב מקולקלת ואינה ראויה. לדבריה, החלוקה של המדינה לשתי מפלגות, כשכל מי שתומך באחת מהן חייב להשלים עם כל סל הערכים שהיא מייצגת במלואו, למרות שבחלק מהדברים הוא עשוי להסכים עם המפלגה היריבה, זה מצב שמעניק שירות רע לאזרחי ארה"ב ומונע דיון כנה ואמיתי על הבעיות השונות ועל הצורך לפתור אותן.

כך למשל מי שתומך במניעת הגירה ובהפחתת מיסים אמור להיות מזהה עם המפלגה הרפובליקנית, גם אם הוא מתנגד חריף למכירת נשק לכל דורש, נושא שנמצא בתמיכה ברורה ויציבה של הרפובליקנים כחטיבה אחת, למרות שרבים במדינה היו מעדיפים לוותר על כך ולמרות שהם תומכים בערכים אחרים של המפלגה הרפובליקנית.

למרות המכה הקלה שספגה המפלגה הדמוקרטית עם פרישתה של הסנאטורית מאריזונה, לא מדובר בצעד בעל משמעות רבה מבחינה פוליטית בארה"ב, הן בשל העובדה שברוב רובם של המקרים צפויה סינמה להמשיך ולהצביע יחד עם הדמוקרטים, והן מכוח העובדה שבכל מקרה אם מאזן הכוחות בסנאט שקול, כש-50 מצביעים בעד ו-50 מצביעים נגד, ניתן הכוח בידיה של סגנית הנשיא קמילה האריס, המשתייכת למפלגה הדמוקרטית כמובן, ויש בכוחה להכריע את ההצבעה לאיזה צד שתחפוץ, כך שגם עם 50 סנאטורים בלבד יכולה המפלגה הדמוקרטית לקדם את ענייניה בלי שום הפרעה, בכל הקשור להצבעות בסנאט.

בחירות בארה"ב רפובליקנים דמוקרטים סנאט אמריקאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד