כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
על רקע היותו יהודי

אחד מכל ארבעה בני נוער בישראל חווה קללות ברשת

הליגה נגד השמצה מפרסת נתונים על חשיפתם של בני נוער בישראל לאנטישמיות באינטרנט וברשתות החברתיות. על פי ממצאי הסקר, למעלה מאחד מכל ארבעה בני נוער בישראל (27%) חווה קללות ברשת באופן אישי, על רקע היותו יהודי

אחד מכל ארבעה בני נוער בישראל חווה קללות ברשת
אילוסטרציה צילום: unsplash

הליגה נגד השמצה וקרן קונרד אדנאאוור מפרסמות היום נתונים מדאיגים על חשיפתם של בני נוער בישראל לאנטישמיות באינטרנט וברשתות החברתיות. על פי ממצאי הסקר, למעלה מאחד מכל ארבעה בני נוער בישראל (27%) חווה קללות ברשת באופן אישי, על רקע היותו יהודי.

נתון מדאיג נוסף מצביע כי 81% מבני הנוער הישראלים נתקלו בגילויי אנטישמיות ברשת, בין אם באופן כללי ובין אם מכוונים נגדם באופן אישי. רק 14% מהנשאלים ציינו כי לא נתקלו באנטישמיות ברשת.

כאשר בודקים היכן נתקלו בני הנוער הישראליים באנטישמיות ברשת, עולה כי 71% נתקלו בהתבטאויות אנטישמיות של אנשים שונים ברשתות החברתיות, 66% נתקלו בעמודים עם תוכן אנטישמי ברשתות החברתיות, 65% נתקלו בשירים או בסרטונים עם תכנים אנטישמיים ו-30% נתקלו באתרים אנטישמיים של ממש.

קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל: "הנתונים מוכיחים מעל לכל ספק ובשונה מבעבר, כי בני הנוער בישראל אינם חסינים מפני פגיעתה הרעה של האנטישמיות. אם בעבר נתפסה האנטישמיות כבעיה הבלעדית של יהדות התפוצות, הרי שבעידן הרשתות החברתיות והמשחקים המקוונים, בני הנוער בישראל, המבלים חלק ניכר מזמנם בפלטפורמות הללו חשופים מאוד למתקפות אנטישמיות. לאור זאת, בני הנוער בישראל צריכים לקבל כלים על מנת להתמודד עם האנטישמיות ברשת".

רשתות חברתיות אנטישמיות הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד