כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תיבת נח"

דיווח: היעד אליו ימלט פוטין אם רוסיה תובס

בעלי בריתו של פוטין עובדים על תוכנית מילוט סודית למנהיג הקרמלין במידה ורוסיה תפסיד במלחמה. לפי הדיווח, פוטין יברח לארגנטינה או ונצואלה. תוכנית המילוט זכתה לכינוי הלא רשמי "תיבת נח"

דיווח: היעד אליו ימלט פוטין אם רוסיה תובס
אילוסטרציה צילום: unsplash

לולדימיר פוטין יש תוכנית סודית לברוח מרוסיה אם הוא יפסידו במלחמה באוקראינה, כך טען כותב נאומים לשעבר של נשיא רוסיה. לפי הדיווח, מקורבי הנשיא תכננו תוכנית מילוט, שזכתה לכינוי הלא רשמי "תיבת נח", ובמסגרתה נשקלו מספר מקומות אליהם ימלט, כולל ארגנטינה, ונצואלה וסין. כך אמר עבאס גליאמוב, בעל ברית לשעבר של פוטין שהפך לאנליסט פוליטי ומתגורר כיום בישראל.

הוא כתב בטלגרם שהמידע הגיע ממקור אמין, והוסיף: "בדרך כלל אני לא מספר סיפורים, אבל היום אעשה משהו חריג". לדבריו, "השם תיבת נח מרמז על מציאת ארצות חדשות שאליהן תוכל להגיע אם המולדת תהפוך לא נוחה לחלוטין. בסביבתו של המנהיג לא מוציאים מכלל אפשרות שהוא יפסיד במלחמה, יאבד את הכוח ויאבד את השלטון. הוא יצטרך להתפנות בדחיפות למקום כלשהו".

גליאמוב טוען שסין הייתה המדינה הראשונית שהוצעה לפוטין לברוח אליה, עם הרעיון שהעלה מיכאיל קובלצ'וק, מדען ופקיד רוסי שהוא נשיא המרכז הראשי למחקר גרעיני במדינה. אבל התוכניות הללו הופסקו מאוחר יותר בגלל שסין לא אוהבת "לוזרים".

הוא המשיך וטען כי ארגנטינה וונצואלה נחשבות כעת שתיהן כ"פלטפורמה מבטיחה". גליאמוב אמר כי הוא לא יודע פרטים נוספים על תוכנית פוטנציאלית לברוח לארגנטינה, אבל איגור סצ'ין, אוליגרך רוסי ובן ברית קרוב של פוטין, מפקח על פרויקט בריחה לוונצואלה.

גליאמוב אמר: "יש לו קשר אישי טוב עם מדורו [נשיא ונצואלה] ואליו מועברת כעת הפרטים של פרויקט הפינוי". גליאמוב אמר כי אין לו פרטים נוספים על הפרויקט הסודי, אך הוסיף: "מספיק מה שנאמר כדי להבי כשאומרים ש"הכל הולך לפי התוכנית", הגיוני להבהיר איזה מהם.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין דרום אמריקה הימלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד