כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חשש מהעתיד

רוסיה מתעלמת מטראומה נפשית שהחיילים מביאים הביתה

טראומה פסיכולוגית נשארת זמן רב לאחר סיום הלחימה וכאשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ממשיך במלחמתו העקובה מדם באוקראינה, זה רק עניין של זמן עד שאלפי חיילים משוחררים יתחילו לחזור מהחזית - למשפחותיהם ולמערכת טיפול נפשי כושלת

רוסיה מתעלמת מטראומה נפשית שהחיילים מביאים הביתה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

לטענת מומחים רבים, רוסיה אינה מטפלת בחיילים שחוזרים משדה הקרב. כפי שהיה כאשר חיילים חזרו ממלחמת אפגניסטן ב-1989, או לאחר שתי מלחמות בצ'צ'ניה בשנות ה-90 וה-2000. עימותים אלימות שבהם מעורבים חיילים שחזרו מאוקראינה השנה כבר מעוררים חשד בחברה הרוסית, שניסתה להדחיק את המלחמה מחיי היום-יום.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח, כי בספטמבר האחרון, חייל שחזר לאחרונה אוקראינה, נכנס לפיצרייה בעיר טולה, היכה את הבעלים בכיסא מתכת, על פי הדיווחים הוא לא היה מרוצה מהמבט שהבעלים נתן לו. חודש קודם לכן, ברוסטוב ליד הגבול האוקראיני, ירה מפקד גדוד בנהג מונית שאמר כי הוא מתנגד לפלישה לאוקראינה, כך לפי כלי תקשורת מקומיים.

"כשחיילים יחזרו מאוקראינה, משפחותיהם וחבריהם יהיו הראשונים לסבול כי החיילים ישתגעו מכל העוול", אמר דמיטרי פלורין, עיתונאי ויוצא מלחמת צ'צ'ניה השנייה. "ואם מאוחר יותר יתחיל להתברר להם שכל המלחמה באוקראינה היא אחת ההטעיות הגדולות של המאה הזו, ושהם נשלחו לשם כמו עדר בהמות להרוג אנשים במו ידיהם, זה יהיה סיוט".

"אחרי קרוביהם, המדינה תהיה היעד הבא שלהם, הם יראו את הכעס שלהם", הוסיף פלורין, "כיוון שהמדינה הרסה את חייהם". פלורין אמר שהסיורים שלו בצ'צ'ניה עדיין רודפים אותו בסיוט שחוזר על עצמו. לדבריו, השלטונות התעלמו מרבים מחבריו לאחר שובם מהמלחמה. לעתים קרובות לא קיבלו כספים שהובטחו להם, פלורין תובע את הצבא במשך שמונה שנים כדי לקבל את שלו, אך פקידים דחו את בקשותיהם לכל שיקום או עזרה פסיכולוגית.

מלחמת אוקראינה רוסיה פוסט טראומה פסיכולגיה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד