כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
על רקע הדרישה הרוסית

ישראל מתקדמת לקראת הכרעה בעניין חצר אלכסנדר

על רקע הדרישה הרוסית לקבל את הבעלות על המתחם, ישראל מתקדמת לקראת הכרעה בעניין חצר אלכסנדר בירושלים. גורם ישראלי הבהיר כי ההכרעה בנושא צפויה בממשלה הבאה - ולא בזו הנוכחית. מדובר במקרקעין רגישים מאוד בעיר העתיקה בירושלים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בשנת 2020 חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הכרזה הקובעת כי המתחם הוא מקום קדוש, ולכן ההכרעה על בעליו תהיה באחריות הדרג המדיני כחלק מהמאמצים לשחרור הישראלית נעמה יששכר שנעצרה בגין הכנסת סמים לרוסיה. עד עתה, חרף מינוי ועדת שרים לנושא ולחצים כבירים מצד רוסיה, כולל מכתב מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראש הממשלה דאז נפתלי בנט, לא התקבלה הכרעה בסוגיה.

גילי כהן מדווחת הערב (ראשון) ב'כאן חדשות', כי כעת חלה התקדמות משמעותית בבירור הנושא, אחרי שמשרד עורכי דין הפועל מטעם המדינה פנה בחודשים האחרונים לכל הגורמים הרלוונטיים, לשמוע את טענותיהם ביחס לזכויות בבעלות המקרקעין.

אלו נדרשו להשיב לפנייה עד לימים האחרונים. מטרת הפנייה - לקבל החלטה ביחס לסכסוך הנדל"ני סביב מתחם אלכסנדר - סכסוך שגם הפך להיות קרב מדיני משמעותי. גורם ישראלי הבהיר כי ההכרעה בנושא צפויה בממשלה הבאה - ולא בזו הנוכחית.

כזכור במרץ האחרון רישום המקרקעין של "חצר כנסיית אלכסנדר" על שם ממשלת רוסיה בוטל. מדובר במקרקעין רגישים מאוד בעיר העתיקה בירושלים. המקרקעין ידועים כחצר כנסיית אלכסנדר נייבסקי, אשר רשומים בפנקסי המקרקעין העות'מאניים על שמה של הממלכה הרוסית המפוארת.

ממשלת רוסיה הגישה עוד באוגוסט 2017 בקשה לרישומה כבעלת הזכויות במקרקעין בפנקס השטרות הישראלי ובאוקטובר 2020, ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו סלל את הדרך עבור ממשלת רוסיה בעניין זה, כמחווה או שמא כתשלום עבור שחרור הצעירה נעמה יששכר מהמעצר ברוסיה, ואכן, מפקחת על רישום המקרקעין קיבלה את בקשת ממשלת רוסיה ורשמה את ממשלת רוסיה כבעלת חצר אלכסנדר, אך שופט ביטל את הרישום במרץ האחרון.

רוסיה ולדימיר פוטין אלכסנדר בנימין נתניהו נעמה יששכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד