כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"שיחה קשה"

יוותר על המשפטים? לוין יצא מאוכזב מפגישתו עם נתניהו

בכיר הליכוד שנחשב למקורב לנתניהו מתכנן רפורמה מהפכנית במערכת המשפט ומבקש לוודא שנתניהו ומפלגות הקואליציה לא יסנדלו אותו - נתניהו סירב להתחייב | וגם, הרפורמות שהקואליציה העתידית מתכננת במערכת המשפט

יוותר על המשפטים? לוין יצא מאוכזב מפגישתו עם נתניהו
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המועמד לתפקיד שר המשפטים, יריב לוין פרס בפני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו את תוכניתו למהפכה במערכת המשפט. על פי הדיווח ב'כאן 11', לוין המקורב מאוד לנתניהו, מתכנן לבצע רפורמה דרמטית, וביקש לדעת שנתניהו עצמו ואף אחת מהשותפות לא "יסנדלו" את התכנית שלו. בין התוכניות שלו ניתן למצוא, שינוי דרמטי של חוק יסוד השפיטה. לוין רוצה לעגן בחוק יסוד את פסקת ההתגברות, לשנות באופן משמעותי את שיטת בחירת השופטים ועוד שורה ארוכה של תכניות.

באופן תמוה, נתניהו סירב לבקשה של לוין וביקש שהרפורמה תבוצע בהדרגה "לאט לאט". לוין יצא מאוכזב מהחדר כשלפי שעה הוא מסרב לקבל עליו את תיק המשפטים.

גורמים שעודכנו בפרטי השיחה אומרים שלוין לא ייצא לעימות מול נתניהו אותו הוא מכבד, אך הדגישו כי השיחה היתה קשה ולא נעימה ושהאחרון מאוכזב מאוד.

לוין הכחיש את הפרטים ולשכת נתניהו סירבה להגיב.

יצוין כי בינתיים הערב נבחר הערב לוין פה אחד בהצבעה טלפונית בקרב חברי סיעת 'הליכוד' ליו"ר הכנסת הזמני, מינוי שעשוי להפוך אולי לקבוע כשאת תיק המשפטים יאייש חבר כנסת אחר מהליכוד. 

בתוך כך, ב'חדשות 12' דווח על כמה רפורמות שהקואליציה העתידית מתכננת במערכת המשפט. בין היתר, פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, כפי שיזם שר המשפטים הקודם סער. בהרב מיארה חתמה אז על הסכמה לפיצול אפשרי בהמשך הכהונה.

במשרד המשפטים מסרו: "בהרב מיארה לא תתפטר".

משרד המשפטים שר המשפטים יריב לוין גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד