כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הדרך אל הטרור

הכסף שמולבן בטורקיה עובר לטובת איראן וחיזבאללה

חשיפת רשת מסחר בזהב של הרפובליקה האסלאמית של עיראק עם חיזבאללה בדרום אמריקה. מטילי זהב מגיעים מוונצואלה לאיראן ובטורקיה הם מומרים לכסף למימון חיזבאללה ומשמרות המהפכה

הכסף שמולבן בטורקיה עובר לטובת איראן וחיזבאללה
זהב: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מסמך סודי שנחשף מחברת ביטוח הספנות 'לוידס', חשף את העסקים הבלתי חוקיים של הרפובליקה האסלאמית של איראן למימון חיזבאללה.

הכל החל במטוס שנתפס בבואנוס איירס ארגנטינה באמצע יוני האחרון, מטוס עם חמישה אנשי צוות איראנים, שנחשדו בשיתוף פעולה עם כוח קודס של משמרות המהפכה, קורקע בארגנטינה.

המטוס, שטס ממקסיקו לארגנטינה כשהאיתור כבוי כדי שלא יהיה מעקב, טס תחת המותג של Emtrasur Airlines, בבעלות ממשלת וונצואלה, אך למעשה היה שייך לאיראנים. על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran international. המטוס הזה שייך למעשה ל-Mahan Air האיראנית.

הרפובליקה האסלאמית של איראן הודיעה שהיא מסרה את המטוס לוונצואלה לפני שנה, ארצות הברית הטילה סנקציות על חברת 'מאהן אייר' בשל שיתוף פעולה עם כוח קודס של משמרות המהפכה והחשד לפעילות טרור. נוכחותם של 16 אנשי צוות במטוס משא משכה את תשומת לבם של הארגנטינאים. המטוס ככל הנראה העביר חלקי חילוף לרכב והטייס של המטוס היה גולמרזה גאסמי, מנכ"ל לשעבר ואחד ממנהלי 'פארס אייר' האיראנית, שיש לה היסטוריה של העברת נשק לחיזבאללה בסוריה ובלבנון.

הרפובליקה האסלאמית הכחישה כל קשר למטוס שנתפס בבואנוס איירס ודרשה לשחרר את הצוות האיראני. ב-29 באוקטובר שוחרר גולמרזה גאסמי, איש הצוות האחרון שנותר בארגנטינה, ונסע לוונצואלה.

שישה ימים לאחר שחרורו, חברת ביטוח הספנות 'לוידס' הודיעה באזהרה חסויה ללקוחותיה כי משמרות המהפכה וחיזבאללה שולחות זהב מוונצואלה לאיראן כדי לממן את פעילות הטרור של מיליציות הנתמכות על ידי טהראן בלבנון על ידי עקיפת סנקציות. על פי הדו"ח, הרפובליקה האסלאמית של איראן מקבלת מטילי זהב עבור הנפט שהיא נותנת לוונצואלה. לאחר שהזהב מגיע לאיראן, הוא מומר לכסף בטורקיה והכסף מהעסקה השחורה הזו עובר לחיזבאללה של לבנון.

על פי דיווחים בארגנטינה ישנם מטוסים נוספים שלוקחים זהב מקראקס - וונצואלה לטהראן - איראן, אך תפיסת המטוס הזה מילאה תפקיד מרכזי בגילוי המקור הפיננסי של חיזבאללה בלבנון. פורסמו זהותם של אנשים הקשורים למבצע העברת הזהב הבלתי חוקי שמתחיל מקראקס, עובר דרך טהראן ומגיע לטורקיה, והכסף הולך לטהראן וביירות. אחד מהם הוא עלי קאסיר, אזרח לבנוני בן 30, המסייע בפעילות פיננסית והלבנת הון באמצעות פעילות עסקית בעיקר בין ארצות הברית, סין ופרגוואי.

הוא עובד עם שתי חברות בסוריה ובלבנון בניהולו של מוחמד קאסם אל-בזאל, המבצע עסקאות עבור כוח קודס משמרות המהפכה וחיזבאללה. במסגרת שתי החברות הללו החליף עלי קאסיר זהב במיליוני דולרים וביצע פעולות נפט שנמסרו בפיקוח כוח קודס בסוריה. המעורב השלישי במבצע העברת הזהב הוא מוחמד ג'עפר קסיר, דודו של עלי קסיר, אזרח לבנון ותושב דמשק. הוא פעיל במכירת נפט גולמי בסוריה. ובמקביל הוא מנהיג יחידה 108 של חיזבאללה בלבנון האחראית על העברת אמצעי לחימה וטכנולוגיה מסוריה ללבנון, יחד עם יחידה 190 של כוח קודס של משמרות המהפכה.

הוא גם ביצע פעולות רבות להברחת נשק לעזה, תימן וסוריה. אמריקה הכניסה את שלושת האנשים האלה לרשימת הטרור. עלי קאסיר ודודו מוחמד ג'עפר קאסיר הם נציגי חיזבאללה במכירת זהב בלתי חוקית במזרח התיכון, באדרדין נאימאי מוסאווי, משמש כאיש קשר בין ונצואלה לחיזבאללה. איש העסקים האיראני, בן 47, הוא בעל המניות העיקרי של חברת איראן תעשיות ציוד ובבעלותו חברה בדובאי, עוד דרך להקל על הובלת זהב בלתי חוקית מקראקס להמרתו לכסף בטורקיה.

מוסאווי מקבל את הזהב בהנחה בטהראן, ואז נוסע לטורקיה ומוכר אותו בשוק השחור. התוצאה של הפעולה הבלתי חוקית הזו מספקת מיליוני דולרים לפעילות הטרור של חיזבאללה במזרח התיכון. פעולות העברת זהב מתבצעות גם עם מטוסי בואינג, שאחד מהם נמצא על סף החרמה על ידי ארצות הברית, זה שנתפס כעת בארגנטינה, וחלק מסודותיו נחשפו, המרת כספי הנפט של איראן לזהב ומכירתם בשוק השחור כדי לממן את חיזבאללה של לבנון וכוח קודס של משמרות המהפכה.

איראן חיזבאללה טורקיה הבחרת זהב ונצואלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד