ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חשש מהסלמה

מיליציה ניאו-נאצית רוסית מנסה לקבל מידע על המדינות בנאט"ו

מיליציה פרטית ניאו נאצית הקשורה בעקיפין לקרמלין, מעלה חשש מפני התקפות צבאיות על המדינות הבלטיות לטביה, ליטא ואסטוניה המתנגדות לפוטין. "האם זה מעיד על פיצול בתוך המערכת הרוסית?"

   מיליציה ניאו-נאצית רוסית מנסה לקבל מידע על המדינות בנאט"ו
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

קבוצה ניאו-נאצית חצי-צבאית הקשורה לקרמלין ביקשה מחבריה להגיש מידע מודיעיני על הגבולות ופעילות צבאית בלטביה, ליטא ואסטוניה, מה שמעלה חשש כי קבוצות ימין קיצוני רוסיות מתכננות מתקפה על מדינות נאט"ו.

ערוץ הטלגרם הרשמי של "כוח המשימה רוסיץ" הנלחם כעת באוקראינה מטעם הקרמלין ומקושר לקבוצת וגנר הידועה לשמצה, ביקש מחבריו להעביר פרטים הנוגעים לעמדות הגבול ולתנועות צבאיות בשלוש המדינות הבלטיות, שהיו בעבר חלק מברית המועצות.

הדיווחים עוררו שאלות לגבי מי המפקד הכללי על קבוצות הימין הקיצוני פרו-קרמלין הנלחמות באוקראינה. כוח רוסיץ' קשור קשר הדוק לקבוצת וגנר, עם מדי צבא המנוהלת על ידי בן ברית קרוב של ולדימיר פוטין וכעת מובילה את המתקפה הרוסית לכבוש את העיר באחמוט באוקראינה.

מקורות שדיברו בעילום שם וצוטטו ב'גארדיאן', אמרו שהצעד ה"יוצא דופן של רוסיץ' יכול להצביע על חוסר שביעות רצון מהקרמלין ותסכול מהאופן שבו מתנהלת מלחמתו של פוטין באוקראינה". הם הוסיפו כי הקרמלין עלול לאבד את השליטה על הארגונים החצי-צבאיים הרוסיים של הימין הקיצוני, אשר עשויים לנצל שיטות קיצוניות יותר להמשך המלחמה באוקראינה, מה שמעלה חשש להסלמה אם תותקף מדינת נאט"ו.

עם זאת, מקורות אחרים הוסיפו כי לא סביר שהקרמלין מעורב ישירות מכיוון שלשירות הריגול שלו ללא ספק כבר יש מודיעין על פעילות צבאית וגבול במדינות הבלטיות. המקור אמר: "האם זה מעיד על פיצול בתוך המערכת הרוסית? מה יקרה אם הרוסים יאבדו שליטה על הקבוצות החצי-צבאיות, והאם הן יתחילו לבצע פעולות נוכלות שעלולות בטעות להסלים את המצב השאלה האמיתית היא: כמה שליטה באמת יש לקרמלין?"

מלחמת אוקראינה רוסיה ימין קיצוני נאצים כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד