כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שחיתות רוסית

בתו הבכורה של פוטין מונתה לתפקיד "סודי" באוניברסיטה

בתו הבכורה של ולדימיר פוטין קיבלה מינוי 'סודי' באוניברסיטה יוקרתית. התפקיד הסודי ביותר דלף לאחר חקירה של גורמים נגד שחיתות. המינוי "בסתר" פורסם ברבים בעקבות חקירה. לתקשורת הממלכתית הרוסית נאסר לחשוף את זהותן האמיתית של שתי הנשים

בתו הבכורה של פוטין מונתה לתפקיד "סודי" באוניברסיטה
אוניברסיטה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבלה לעצמה תפקיד "סודי" באוניברסיטה מובילה במדינה. מריה וורונטסובה, בת 37, זכתה לתפקיד יוקרתי באוניברסיטה הממלכתית של מוסקבה, בראש המחלקה הרפואית היוקרתית, מינוי שאמור להתבצע בסתר. המינוי הלא כל כך סודי כעת של בתו בת ה-37 של העריץ פוטין, דלף ממקורות באוניברסיטה.

דיווחים בתקשורת המתנגדת לפוטין, כי וורונטסובה קיבלה את תפקיד סגנית דיקן התוכנית הרפואית של אוניברסיטת מוסקבה, אך המינוי "בסתר" פורסם ברבים בעקבות חקירה. חוקרת נגד השחיתות מריה פבצ'יץ', בעלת קשרים הדוקים עם מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני, חשפה את המינוי.

נבלני עקץ את האוניברסיטה וכתב ברשתות החברתיות שמנוהלות על ידי חבריו: "אתה אומר לי שלמדענים צעירים ברוסיה אין סיכויים בעמדת הדיקן, הייתי נזהר מהסיכויים של וורונצובה", נבלני לגלג על האוניברסיטה שמקדמת "צעירים" בעלי ייחוס משפחתי. ה'מטרו' הבריטי דיווח, כי היא גם יושבת ראש משותפת של קבוצה שאחראית לעקוף בירוקרטיה מחוץ לרוסיה עקב סנקציות מערביות על יבוא לתעשייה הרוסית.

לתקשורת הממלכתית הרוסית נאסר לחשוף את זהותן האמיתית של שתי הנשים. לפני עבודתה החדשה היא הייתה חוקרת מובילה במרכז הלאומי למחקר רפואי לאנדוקרינולוגיה של משרד הבריאות של רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה אוניברסיטה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד