כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תוצאה של רשלנות

תוחלת חייו התקצרה משמעותית ומנהל תביעת ענק

לאורך שנים לא עודכן תושב אילת כי הוא לוקה בהפרעה בליבו. התוצאה: כעבור כעשור הפך למוגבל, ותוחלת חייו התקצרה משמעותית. כעת הוא תובע סכום עתק | התביעה נדונה בימים אלה 

תוחלת חייו התקצרה משמעותית ומנהל תביעת ענק
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

לאורך כעשור, בשל רשלנות מקוממת ובלתי נתפסת, לא יידעו צוות רופאי בית החולים את תושב אילת בן 45, כי הוא סובל ממחלת לב קשה, וכתוצאה מכך נגרמו לו מגבלות תפקודיות קשות, עד שנאלץ להתפטר מעבודתו - כך לפחות נטען בתביעה אותה הגישו לאחרונה עו"הד דוד פייל ורוני ונגר-עורקבי, בשם התובע, נגד קופת החולים שבית החולים בבעלותה.

על פי התביעה, בספטמבר 2009 פנה התובע לבית החולים כשהוא מלין על כאבים בחזה. במועד זה אמנם נשלל אירוע לב, אך לדברי עו"הד פייל וונגר-עורקבי, בבדיקת אקו נמצאה הפרעה בתפקוד הלב – ממצא שיכול להעיד על מחלת שריר הלב, שהיא מחלה פרוגרסיבית שמחייבת טיפול למניעת התפתחותה.

אך על פי הנטען, התובע לא עודכן בתוצאות הבדיקה, לא על ידי צוות בית החולים ולא על ידי רופא המשפחה בקופת החולים בה הוא מבוטח. נהפוך הוא. נמסר לו שמצבו הלבבי תקין. לדברי עו"הד פייל וונגר-עורקבי, כפועל יוצא מכך, הוא לא הונחה להתחיל טיפול ולהמשיך במעקב קרדיולוגי כנדרש.

וכך, בין השנים 2009 ל-2019 ביקר התובע פעמים רבות אצל רופא המשפחה בקופת החולים בשל בעיות רפואיות טריוויאליות, אולם באף אחד מהביקורים, כך נטען, לא הייתה התייחסות לממצאי בדיקת האקו.

לדברי עו"הד פייל וונגר, הדבר ממחיש את העובדה שלא התובע ולא רופא המשפחה היו מודעים לממצאי אותה בדיקה גורלית, מה גם שבתיקו הרפואי של התובע לא נמצא העתק ממכתב השחרור מבית החולים.

על פי התביעה, רק בחודש אפריל 2019, כאשר התובע פנה שוב לרופא המשפחה שלו בשל כאבים בחזה וקוצר נשימה, אוזכרה לראשונה בדיקת האקו משנת 2009, והתובע הופנה להמשך בירור רפואי. במסגרת הבירור, ביצע התובע שורה של בדיקות אקו לב במאמץ, שהעידו כי חלה החמרה דרמטית בתפקוד ליבו.

עו"ד דוד פייל. צילום: אושי יובל.

לתביעה צורפה חוות דעת של ד"ר אילן קיציס, מומחה לקרדיולוגיה ולרפואה פנימית, שקבע חד משמעית, כי הנזקים שנגרמו לתובע נובעים מרשלנות הצוותים הרפואיים.

לדברי ד"ר קיציס, בדיקת האקו מ-2009 הדגימה ירידה בתפקוד הלב, המעלה חשד למחלה בעלת פוטנציאל ממאיר, שעלולה לקצר את חיי החולה. "בית החולים על מערכותיו השונות, היה חייב ליצור קשר עם התובע ולוודא שהוא מודע היטב לתוצאות האקו ומבין את משמעותן, ובמקביל לזמן אותו לחזור למיון או למרפאות ולהמשיך את הבירור והטיפול הרפואי כנדרש ואף לעדכן את רופא המשפחה שלו".

ד"ר קיציס הוסיף בחוות דעתו, כי אי ספיקת לב בשל תפקוד לקוי של שריר הלב, כמו במקרה של התובע, היא סינדרום קליני מורכב ופרוגרסיבי, המוביל לתחלואה ותמותה קרדיאלית משמעותית.

לדבריו, החולים במחלה זו נדרשים לטיפולים קבועים בתרופות שונות, ולעיתים גם לאשפוזים לצורך פעולות פולשניות כמו השתלת קוצב לב וצנתורים. עוד קבע ד"ר קיציס, כי הטיפולים החדשניים באי ספיקת לב מפחיתים בצורה משמעותית את התחלואה ואת הסיכון לתמותה ומשפרים את איכות חיי החולה.

"אילו המטופל היה מקבל את המידע, הוא היה מטופל כנדרש, וסביר להניח שתפקוד הלב היה משתפר וכך גם איכות חייו", סיכם ד"ר קיציס את חוות דעתו, והעריך את נכותו של התובע בשיעור של 50 אחוז בשל מחלת שריר הלב.

עו"הד פייל וונגר-עורקבי טוענים בתביעה, כי נזקיו הרפואיים של התובע נגרמו כתוצאה מרשלנות הצוות הרפואי. לטענתו, מאחר שהתובע לא עודכן בתוצאות בדיקת האקו אותה עבר ומשמעויותיה, נמנע ממנו הטיפול שהיה מותיר אותו אסימפטומטי וללא מגבלה תפקודית עד תום תוחלת חייו.

"התובע, בסך הכל בן 32 במועד שבו ביצע את בדיקת האקו, היה אדם בריא ופעיל גופנית ועבד עבודה פיזית בבית אריזה, אשר דורשת מאמץ גופני" טוענים עו"הד פייל וונגר-עורקבי. "כיום, לאור מצבו, הוא מוגבל באמצעים ואינו מסוגל לעבוד בעבודה הכרוכה במאמץ. הוא נדרש להתפטר מעבודתו בבית האריזה, לאחר שמומחה תעסוקתי קבע, כי במצבו הבריאותי הוא אינו כשיר לעבודתו".

עו"הד פייל וונגר-עורקבי הגישו לאחרונה תביעה לפיצויים בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית, בשמו של התובע, נגד קופת החולים. בתביעה מתבקש בית המשפט לחייב את הקופה לפצות את התובע בפיצויים המקסימליים שבתחום סמכותו (עד 2.5 מיליון שקלים). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

תביעת ענק תביעת פיצויים תוחלת חיים רשלנות רפואית תביעת רשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד