כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
די לספאם

מהיום - סוף להצקות בטלפון: כך תירשמו למאגר "אל תתקשרו אלי"

הסוף לשיחות המכירה המעיקות? צרכנים שלא מעוניינים לקבל הצעות שיווקיות טלפוניות יוכלו מהיום להכניס את שמם למאגר שמחייב את החברות שלא לפנות אליהם, אחרת ייקנסו

מהיום - סוף להצקות בטלפון: כך תירשמו למאגר "אל תתקשרו אלי"
חרדי משוחח בטלפון. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

החל מהיום (שני) צרכנים שלא מעוניינים שגופים מסחריים יתקשרו אליהם ויציעו להם הצעות שיווקיות יוכלו להכניס את פרטיהם ללא עלות למאגר "אל תתקשר אליי", ועל החברות יהיה אסור לפנות אליהם. למעשה, עצם הפנייה לצרכן שבחר להירשם למאגר תהיה בגדר עבירה שיש בצידה קנס. 

אז איך נרשמים? נכנסים לאתר האינטרנט הייעודי מזינים את מספר הטלפון שלכם, מקבלים קוד אימות כדי שהמערכת תדע שזה אכן אתה, מזינים את הקוד ואתם במאגר לכל החיים. ניתן להיכנס אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן או להירשם בשיחה טלפונית באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו 1-800-071-171 או במענה אנושי לרישום ותמיכה לצרכנים שמספרו 1-800-071-170 הפועל ביום א' בשעות 14:00-17:00 וימים ב'-ה' בשעות 9:00-13:00. בנוסף, ניתן להירשם בוואצאפ שלינק ישיר אליו נמצא באתר המאגר.

המאגר מופעל על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה באמצעות פורטל מקוון ייעודי שבו יוכל כל אזרח לרשום את מספר הטלפון שלו ולהיכנס למאגר. במקרה שחברה פונה למי שבחר להירשם למאגר "אל תתקשר אליי", הצרכן יכול להגיש תלונה לרשות להגנת הצרכן, ועל החברה יוטלו קנסות כספיים כבדים.

החוק מאפשר לממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן להטיל עיצום כספי בגובה של 45 אלף שקל לתאגיד ו-25 אלף שקל לעוסק פרטי על עוסק שפנה לצרכן, על אף שמספרו הופיע במאגר "אל תתקשר אליי", וכן להטיל עיצום כספי, בגובה של פי שלושה מהעיצום הכספי המקורי, במקרה שבו עוסק הפר צו הפסקה מנהלי.

הקמת המאגר הינה חלק ממגמה עולמית במדינות רבות בעולם, וביניהן: ארה"ב, קנדה, אנגליה, סינגפור, הודו ועוד. כך, למשל, כבר בשנת 2003 חוקק בארה"ב החוק "Do not call" אשר ביקש לצמצם את מספר שיחות הטלמרקטינג שמקבלים התושבים, וכל זאת באמצעות רישום למאגר ממשלתי שיבטיח את הסרת מספרי הטלפון של הנרשמים למאגר, ממאגרי המידע של המפרסמים. צעד זה הוכח כאפקטיבי ולפי סקר שנערך בארה"ב בשנת 2009 מספר שיחות הטלמרקטינג הממוצע שהתקבלו בחודש פחת מ-30 ל-6 בלבד.

להקמת המאגר קדמו דיונים סביב המתח בין התחרות החופשית בשוק לזכות לפרטיות ולזכותו של אדם לבחור שלא יטרידו אותו בעסקאות טלפוניות. לחוק המאפשר את הפעלת המאגר הוכנסו מנגנונים שמאזנים בין הדברים וכמו כן סעיפי החוק נוסחו בהתאם למודלים שנלמדו מהעולם.

 

 

הטרדות טלפוניות טלמרקטינג שיחות שיחות טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד