כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

לפיד ובנט חידשו את הברית: נאיץ את חוק הגיוס

אחרי העימותים שהרתיחו את הבית היהודי: לפיד ובנט יישרו ההדורים • סיכמו: בנובמבר יועבר חוק הגיוס התקוע בוועדת שקד

לפיד ובנט. צילום: פלאש90
לפיד ובנט. צילום: פלאש90

עד לפני יומיים נדמה היה שהברית הפוליטית בין יאיר לפיד ונפתלי בנט בדרך לקריסה, נוכח המחלוקות ביניהם בשבועות האחרונים, בעיקר בגלל קיצוץ בתקציבי הישיבות והצעות חוק בנושאי דת ומדינה.

אלא שהשניים לא חיכו להידרדרות נוספת, ושלשום בלילה נפגשו כדי ללבן את הבעיות ולסכם על חיזוק הברית הפוליטית ביניהם. כך מדווח העיתונאי זאב קם ב'מעריב'.

לפי גורמים המעורים בפרטי הפגישה, הבסיס לברית הוא עדיין האינטרס הפוליטי וההבנה כי אם שתי המפלגות לא יהיו מחויבות זו לזו, שתיהן ייחשפו בעתיד לסיכון להידחק אל האופוזיציה ובמקומן תיכנס מפלגה אחרת.

"זו היתה פגישה טובה מאוד" סיפרו אותם גורמים ל'מעריב'. "רוב ההסכמות מתייחסות לנושאים אזרחיים-כלכליים, בעוד שבתחום המדיני אין הסכמה. מעכשיו בנט ולפיד חוזרים לתאם עמדות. הם מבינים שהאינטרס של שניהם הוא לשמר ולחזק את הברית".

לפי 'מעריב', אחת ההסכמות העיקריות שקיבלו השניים בפגישה הלילית קשורה לחוק הגיוס החדש: השניים סיכמו כי יוקמו צוותים מנציגי שתי המפלגות כדי לזרז את חקיקת החוק, ונקבע כי כבר במהלך נובמבר יאושר החוק בוועדת שקד ויועבר לאישור סופי בכנסת.

שיתוף הפעולה ברמה הכלכלית יבוא לידי ביטוי בצעדים מתואמים בנושא הורדת יוקר המחייה וסביב חוק עידוד השקעות הון. גם חוק ברית הזוגיות, שנמצא במחלוקת בין שתי המפלגות, עלה על הפרק, ובשלב זה נראה לצדדים שניתן יהיה להגיע להסכמה על סעיפי החוק השונים.
יאיר לפיד נפתלי בנט חוק הגיוס ברית הזוגיות ועדת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד