י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
קק"ל מודיעה

בעקבות ההרעלה: בקרוב - מדריך הפטריות בישראל לליקוט בטוח

בעקבות מקרה הרעלה אמש, יוצאת קרן קיימת לישראל בקריאה לאזרחים לגלות אחריות ולהימנע מקטיף לא מבוקר של פטריות ביערות ובחניונים | בקק"ל מוסיפים כי בקרוב יתפרסם מדריך הפטריות בישראל ובו כללים לליקוט בטוח

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

קק"ל קוראת לציבור להמנע מקטיף ואכילת פטריות לא מזוהות: אתמול (ראשון) פורסם כי שלושה בני אדם אושפזו לאחר שאכלו פטריות שליקטו בשבוע שעבר באזור ירושלים.

אחד מהנפגעים אף הדרדר למצב קשה, כאשר הגיע לבית החולים במצב של אי ספיקת כליות, ופגיעה לבבית. בעקבות כך יצאה קרן קיימת לישראל בקריאה לאזרחים לגלות אחריות ולהמנע מקטיף לא מבוקר של פטריות ביערות ובחניונים. 

ד״ר גלעד אוסטרובסקי, היערן הראשי של קק״ל הסביר: "בתקופה זו של ראשית גשמי החורף, רבים נהנים לצאת וללקט פטריות ביער. בשנים האחרונות הולך ומתברר תפקידן המרכזי של הפטריות ביער ותרומתן החשובה למערכת האקולוגית היערנית ויציבותה. 

אך יחד עם זאת" מבהיר אוסטרובסקי כי "אם יש ספק, אין ספק! ברצונינו להזהיר את הציבור שאין ללקט פטריות ללא היכרות קרובה וללא ניסיון, מאחר ורבות מהפטריות רעילות ועשויות לגרור תוצאות הרסניות, חלקן אפילו מסוכנות למגע".

בנוסף אומר אוסטרובסקי כי בקרוב מאד יתפרסם מדריך הפטריות בישראל ובו כללים לליקוט בטוח, דבר שיוכל למנוע מקרי הרעלה כפי שאירע אמש.

 

הרעלה פטריות ליקוט פטריות קקל בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}