כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
משטר האייתולות בלחץ

בגלל המחאות: אזרח איראני שני הוצא להורג

איראן דיווחה כי ביצעה הוצאה להורג נוספת, שנייה במספר, הקשורה להפגנות נגד הממשל הפוקדות את המדינה. ארגוני זכויות אדם הזהירו כי מפגינים נידונים למוות לאחר משפטים מדומים ללא הליך תקין. משפחתו של האזרח לא הייתה מודעת לכך שהוא עומד למות

בגלל המחאות: אזרח איראני שני הוצא להורג
מג'דרזה רנאווארד צילום: באדיבות המצלם

איראן הודיעה כי מג'דרזה רנאווארד נתלה היום לפנות בוקר (שני) בעיר משהד, כך הודיעה מערכת המשפט במדינה. בית משפט הרשיע אותו באישום של "איבה נגד אלוקים" לאחר שקבע כי דקר למוות שני סוכנים של הבסיג' הממומנים על דיכוי ההפגנות. ארגוני זכויות אדם הזהירו כי מפגינים נידונים למוות לאחר משפט מדומה ללא הליך תקין.

מג'דרזה רנאווארד שהוצא להורג

"רנאווארד נידון למוות בהתבסס על הודאות בכפייה, לאחר הליך לא הוגן בעליל ומשפט ראווה. על הפשע הזה צריך שיהיו השלכות חמורות על הרפובליקה האסלאמית", צייץ מחמוד אמירי-מוגדאם, מנהל ארגון זכויות האדם מאיראן שבסיסו בנורבגיה. "אלפי מפגינים עצורים, ועשרות גזרי דין מוות כבר ניתנו. קיים סיכון רציני להוצאה המונית להורג של מפגינים", הוסיף.

ההוצאה להורג הראשונה התרחשה ביום חמישי שעבר, וגררה גינוי בינלאומי. מוחסן שקארי, בן 23, הורשע ב"איבה נגד אלוקים" לאחר שנמצא כי תקף חבר בסיג' עם מצ'טה בטהרן.

סוכנות הידיעות מיזאן של מערכת המשפט האיראנית, דיווחה כי מג'דרזה רנאווארד נתלה "בנוכחות קבוצה של אזרחים ממשהד". הסוכנות פרסמה תיעוד קצר בו ניתן לראות אדם תלוי על כבל של מנוף. פעילי אופוזיציה 1500tasvir צייץ בטוויטר כי משפחתו של לא הייתה מודעת לכך שהוא עומד למות, וכי טלפן אליהם גורם רשמי בשעה 07:00 שעון מקומי ואמר: "הרגנו את בנך וקברנו את גופתו בבית הקברות רזא".

איראן משמרות המהפכה הוצאה להורג תליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד