כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעקבות עליית הימין

תנועה חדשה מנסה לגרום לישראלים לרדת מהארץ

תנועה חדשה בשם "עוזבים את הארץ - ביחד", קמה השבוע במטרה לגרום לעשרות אלפי ישראלים לעזוב את הארץ, בעקבות תוצאות הבחירות האחרונות. חברי התנועה מסייעים ליהודים הרוצים למצוא את מקומם בארה"ב, ואף הקימו "קיבוץ" בניו ג'רזי על מנת לגרום לישראלים נוספים לעזוב את הארץ

תנועה חדשה מנסה לגרום לישראלים לרדת מהארץ
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

התגובות המפתיעות לעליית הימין לשלטון בעקבות תוצאות הבחירות האחרונות מולידות אירועים מעניינים, אליהם הצטרף השבוע אחד נוסף: הקמת ארגון חדש, שמטרתו לסייע ליהודים לעזוב את הארץ ולהגר לארה"ב, כך לפי הג'רוזלם פוסט.

התנועה, "עוזבים את הארץ - ביחד", מנסה כיעד ראשוני לעזור לכ-10,000 ישראלים המאוכזבים מתוצאות הבחירות לעזוב את הארץ ולהגר לארה"ב ואף למדינות אחרות. אחד מראשיה, מוטי כהנא, צייץ בטוויטר: "לאחר שנים של הברחת יהודים מאזורי מלחמה בתימן, אפגניסטן, סוריה ואוקראינה לישראל, החלטתי לעזור לישראלים לעבור לארה"ב".

עוד כתב כהנא, פעיל אמריקני-יהודי בקבוצה שהתמודדה לקונגרס הציוני העולמי, כי חברי תנועתו, חברי המפלגה הישראלית-אמריקאית, "חשבו שאני קצת קיצוני. אמרתי להם שהגיע הזמן להציע לתנועה הציונית אלטרנטיבה למקרה שהמצב בישראל ימשיך להחמיר. אני לא מאחל שהמדינה שלנו תיהרס, אבל מה יקרה אם היא תיהרס?".

"אני רואה שנאת אחים גדולה ואני רואה את האיראנים עם הטילים המדויקים שמכוונים לישראל. לפני אלפיים שנה זה היה בדיוק אותו הדבר", המשיך וכתב.

כהנא הסביר כי קיבל עשרות רבות של פניות מישראלים שרוצים את עזרתו בלהגר מהארץ. הוא החליט להירתם למטרתם, ולסייע להם ככל שאל ידו. "יש לי חווה ענקית בניו ג'רזי והצעתי לישראלים להצטרף כדי להפוך את החווה שלי לקיבוץ", סיפר.

כהנא החליט להקים את התנועה בעיקר בעקבות עלייתו המחודשת של הימין לשלטון. "עם ממשלה כזו בישראל, הממשלה האמריקאית צריכה לתת לכל ישראלי שבבעלותו חברה או בעל מקצוע מבוקש בארה"ב כמו רופאים וטייסים, להגר לארה"ב", כתב.

כצעדים ראשונים פתחו ראשי התנועה קבוצות בפלטפורמות המדיה החברתית, אליהן מצטרפים מי שמעוניינים לעזוב את הארץ. ברגעים אלו נוכחים בקבוצות מאות אנשים בלבד, אך ראשי התנועה מקווים ומצפים שהיא תגדל.

בחירות ניו-גרז'י ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד