כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נלקח למקום מסתור

נעצר מחבל שנטל חלק בפיגוע המטוס בו נהרגו 270 בני אדם

ארה"ב עצרה מחבל שהשתתף בפיגוע בלוקרבי - סקוטלנד בו נהרגו 270 איש בהפלת מטוס. האמריקאים לא מסרו היכן נעצר המחבל, ולפי הדיווחים הוא נחטף מביתו שבלוב. בפיגוע נהרגו נוסעי המטוס שהמריא מלונדון לניו יורק, וכן 14 אזרחים בריטים ששהו בבתיהם בסקוטלנד כשהמטוס התרסק עליהם

נעצר מחבל שנטל חלק בפיגוע המטוס בו נהרגו 270 בני אדם
מטוס: אילוסטרציה צילום: Pixabay

34 שנים אחרי הפלתו של מטוס הנוסעים מטיסה 103 של 'פאן אמריקה' מעל העיירה לוקרבי שבסקוטלנד, הודיעה ארה"ב על מעצרו של המחבל המואשם בהרכבת הפצצה שגרמה להתרסקות המטוס, ולהרג של 270 בני אדם.

לפני שנתיים הוגש בארה"ב כתב אישום נגד המחבל אבו אגילה מוחמד מסעוד חייר אל מרימי, על ידי משרד המשפטים האמריקאי הטוען שאל מרימי הוא האיש שייצר את הפצצה במטרה להביא להפלתו של מטוס נוסעים כחלק מפיגוע טרור מוצהר.

התכנון והיוזמה לבצע את הפיגוע היו מצדו של שליט לוב באותם ימים מועמד אל קדאפי, שלימים נרצח בלינץ' שביצעו בו אזרחי לוב בשיאה של ההפיכה נגדו. המניעים של קדאפי מעולם לא התבררו דיים, ואיש לא הצליח להסביר מה הוא קיווה להרוויח מהפלתו של המטוס.

בהודעה האמריקאית על מעצרו של אל מרימי, לא נמסר הסבר היכן נעצר וכיצד הגיע לידי רשויות החוק האמריקאיות. עם זאת, לפני כחודשיים כבר דווח שאנשי מיליציה לובית חטפו את אל מרימי מביתו שבלוב.

לנוכח האמור נראה כי ארה"ב דאגה לכך שאותם גורמים יביאו אותו לשטחה על מנת שתוכל להעמיד אותו לדין בגין פשעיו החמורים.

בפיגוע נהרגו כאמור 270 בני אדם, בהם 256 נוסעי המטוס האמריקאי שהמריא מלונדון והיה בדרכו לניו יורק, וכן 14 אזרחים בריטים ששהו בבתיהם בסקוטלנד כשהמטוס הענק התרסק עליהם והביא למותם.

סקוטלנד ארה''ב לוב הפלת מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד