כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חשוד בטרור

לכוד במשך 6 חודשים בשגרירות ארצו באיחוד האמירויות

גבר איטלקי לכוד בשגרירות ארצו באיחוד האמירויות ומתחנן בפני ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני להחזירו הביתה. אנדריאה קוסטנטינו אמר כי הוא שוהה בחדר זעיר מאז השחרור מהכלא לאחר שהואשם במימון טרור. "זה מרגיש כאילו קברו אותי בחיים"

לכוד במשך 6 חודשים בשגרירות ארצו באיחוד האמירויות
מוסלמים באמירויות צילום: unsplash

גבר איטלקי לכוד במשך שישה חודשים בשגרירות ארצו שבאיחוד האמירויות, הוא טוען כי הוא קורבן של ויכוח דיפלומטי בין שתי המדינות והתחנן בפני ממשלתה של ג'ורג'יה מלוני להחזירו הביתה. אנדריאה קוסטנטינו, בן ה-49, סיפר כי הוא חי בחדר זעיר בשגרירות איטליה באבו דאבי מאז שוחרר בסוף מאי האחרון מהכלא הידוע לשמצה של האמירויות, אל וואת'בה, שם בילה יותר משנה באשמת מימון טרור בתימן שנמצאת במלחמה וזאת לאחר ששלח סולר ללקוח שלו בתימן. קוסטנטינו נעצר על ידי שוטרים מיחידה מיוחדת של איחוד האמירויות במרץ 2021.

קוסטנטינו, סוחר נפט, אינו יכול לעזוב את איחוד האמירויות עד שהוא ישלם קנס על סך 275,000 אירו, כך מדווח ה'גארדיאן' הבריטי. "אני ישן לא יותר משעתיים בלילה מכיוון שיש לי סיוטים מתמשכים, על התקופה בכלא ועכשיו הסיוט המתמשך הזה של להיות לכוד כאן - זה מרגיש כאילו קברו אותי בחיים", הוסיף.

הוא הקים חברה בדובאי ב-2012 ומאז מנהל עסקים באמירויות, כולל עם מדינות נוספות במזרח התיכון, עד למעצרו בגלל מטען סולר ששלח מפוג'יירה שבאיחוד האמירויות ללקוח בתימן בתחילת 2016.

קואליציה של ערב הסעודית-איחוד האמירויות נמצאת מאז 2015 במלחמה בתימן, ותומכת בממשלת תימן נגד המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן, המוגדרים על ידי הקואליציה כארגון טרור. קוסטנטינו טען כי המשלוח אושר על פי אישור הומניטרי שהונפק על ידי הקואליציה הסעודית-איחוד האמירויות עבור הסולר, שנועד לשמש לגנרטורים לבתי ספר ובתי חולים, הוא גם קיבל אישור למשלוח מהרשויות באיחוד האמירויות.

עם זאת, התובעים של איחוד האמירויות טענו כי הנמען המתווך של המטען היה אדם המזוהה עם החות'ים שהוכנס לרשימת "המבוקשים ביותר" של ערב הסעודית בסוף 2017. קוסטנטינו, שהדרכון שלו נמצא אצל רשויות איחוד האמירויות, חייב לשלם את הקנס לפני שיוכל לעזוב. הוא סיפר כי איבד 15 ק"ג במהלך החוויה הקשה ולא יכול לעזוב את השגרירות מכיוון שהוא מסתכן במעצר מחדש.

"אני מתעורר עם בחילה" הוא סיפר ל'גארדיאן' הבריטי, "ואז אני מכין קפה - לפחות אני יכול לעשות את זה כאן כי בכלא זה לא היה אפשרי. אחר כך אני עושה קצת פעילות גופנית כדי לנסות לנקות את דעתי מהסיוטים. ואז אני מבלה את היום בשיחה עם המשפחה שלי ועם כמה שיותר אנשים אחרים בטלפון, למרות שהווי-פיי מוגבל".

לקוסטנטינו יש שני ילדים, לדבריו אחד מהם עובר הצקות על ידי ילדים שכינו את אביו מחבל. קוסטנטינו, שאיבד את עסקיו וחסכונותיו, משתמש בכרטיס האשראי של אביו כדי להזמין אוכל באינטרנט. "למרות שרוב הזמן אני שוכח לאכול", אמר. אביו מנסה לגייס כסף כדי להביא לשחרורו.

קוסטנטינו מאמין שהוא קורבן של מתיחות דיפלומטית בין איטליה לאיחוד האמירויות בגלל סירובה של איטליה למכור נשק לאיחוד האמירויות שאמור להיות בשימוש נגד המורדים החות'ים. הוא אמר: "כשהתובע תחקר אותי כמה ימים לאחר מעצרי, הוא הקדיש בערך 20 דקות לשאול אותי שאלות על איטליה, זה היה מטורף". קוסטנטינו אמר כי פניותיו לעזרה לממשלות איטליה לשעבר והנוכחית, נענו בשתיקה. "עכשיו אני מתחנן למלוני בבקשה לקיים את הבטחותיה לבקש ממנהיגי איחוד האמירויות לאפשר לי לחזור לאיטליה", אמר.

איחוד האמירויות ראש ממשלת איטליה איטליה ג'ורג'יה מלוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד