כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המתיחות בשטחים

ההערכה בצה"ל: מותה של הנערה בג'נין - כתוצאה מירי של צלף

ההערכה מגיעה לאחר תחקור ראשוני שבצעו וממנו עולה כי קיימת "סבירות גבוהה" שהירי שהרג את הנערה על הגג, בוצע בתגובה לירי של מחבלים על הכוחות • צה"ל: "מצרים על פגיעה בבלתי מעורבים, גם כאלו המצויים בסביבת קרב ובחילופי האש בקרבת המחבלים החמושים"

ההערכה בצה"ל: מותה של הנערה בג'נין - כתוצאה מירי של צלף
הלוחמים בג'נין צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מעריכים לאחר תחקור ראשוני, כי קיימת סבירות גבוהה שהנערה הפלסטינית, ג'נא מג'די עסאם זכארנה, בת 16, שנהרגה אמש (ראשון) בחילופי האש בג'נין, נפגעה מירי שבוצע על ידי צלף שירה לעבר גג ממנו בוצע ירי חמושים על כוחות הביטחון שעסקו בפעילות. ככל הנראה, הנערה שנהרגה, הייתה על גג אחד הבתים בקרבת החמושים. 

על פי גורמים צבאיים הצלף שירה הינו "צלף מעותר שקיבל לאחרונה כמה צל"שים".

מדובר צה"ל נמסר כי, "במסגרת 'שובר גלים' פעלו גם הלילה לוחמי צה"ל, מג"ב ושב"כ בג'נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. כוחות הביטחון עצרו הלילה 18 מבוקשים, מהם שלושה מבוקשים בג'נין המעורבים בפעילות טרור. במהלך הפעילות, חשודים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי לעבר הלוחמים, זרקו מטעני חבלה ובקבוקי תבערה ממוקדים שונים, בין השאר מגגות הבתים. הלוחמים ירו לעבר חמושים שזוהו באזור. אין נפגעים לכוחותינו.

"הטענה שכוחות הביטחון ירו לעבר בלתי מעורבים באופן מכוון הינה מופרכת וחסרת בסיס. כוחות הביטחון ימשיכו לתחקר ולפעול לבירור נסיבות האירוע". 

"צה"ל ומפקדיו מצרים על כל פגיעה בבלתי מעורבים, גם כאלו המצויים בסביבת קרב ובחילופי האש בקרבת המחבלים החמושים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

ג'נין צה"ל תחקיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד