כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ירוק, אדום, צהוב וכחול

שדרוג טכנולוגי: כך תראה ההצבעה בכנסת ישראל

הכנסת השלימה שלב נוסף בהליך שדרוג טכנולוגי במליאת הכנסת והחל מהיום הצבעות חברי הכנסת על החוקים השונים יוצגו באופן בולט על גבי הפאנלים הממוקמים בחזית מושבם במליאה

שדרוג טכנולוגי
שדרוג טכנולוגי צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

רגע לפני חג החנוכה מתחדשת מליאת הכנסת בשדרוג בוהק במיוחד הצפוי להאיר את עמדות ההצבעה של חברי הכנסת בצבעים ירוק, אדום, צהוב וכחול בהתאם לאופן הצבעתם. 

השדרוג שהוא חלקו השני של הליך עבודה שהחל לפני מספר חודשים במשכן - הסתיים אמש וכבר בהצבעות שצפויות להתקיים היום, יוכל הציבור לזהות את סוג ההצבעה של כל ח"כ על פי צבעה. "הכנסת עברה שדרוגים טכנולוגיים רבים בתקופה האחרונה", ציין מזכיר הכנסת, עו"ד דן מרזוק, "המערכת בה יצביעו הח"כים החל מהיום, מתכתבת עם יתר מערכות הכנסת שעברו שיפורים ומלבד הנראות הצבעונית שלה יש גם שדרוגים רבים שמגבירים את מהירות העבודה, נגישות המידע והיכולת להציג עבור חברי הכנסת במסך האישי שלהם, פרטים שלא הוצגו בעבר".

שדרוג טכנולוגי/נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת.

לדברי עו"ד מרזוק, השדרוג המשמעותי האחרון שעברה מליאת הכנסת התרחש לפני כ-20 שנה ולכן היה צורך לקדם שינויים טכנולוגיים, ובשלב הבא תעבור המערכת כולה גם שדרוג חומרה. "המערכת החדשה יודעת להתכתב עם מערכות אחרות שפועלות בכנסת ותאפשר בעתיד תשתית נוחה לשיפורים נוספים".

מנכ"ל הכנסת גיל סגל הוסיף: "המהלך הזה, בדומה למהלכים נוספים שביצענו בתקופה האחרונה, הוא חלק מהרצון והחתירה המתמדת של הכנסת להיות בקדמת הטכנולוגיה ומתוך מטרה להבטיח את המעטפת הטכנולוגית המיטבית לתהליך עבודת הפרלמנט הישראלי".

בני שיינין, מנהל התפעול בחברת מלם בכנסת הסביר כי: "השדרוגים הטכנולוגיים שהוטמעו בחודשים האחרונים נמצאים תחת פיקוח הדוק של כל הצוותים הטכניים על מנת להגיע לדיוק מקסימלי. מלבד השינויים החיצוניים הוטמעה במליאת הכנסת מערכת הצבעה חדשה ומהירה יותר. ביצענו עשרות ניסויי הצבעה לאורך הדרך ואנחנו מלווים את כל תהליכי ההצבעה בזמן אמת כדי שנוכל לומר בסופו של התהליך כי הוא הוטמע במאה אחוזי הצלחה".

 

כנסת הצבעה הכנסת ה-25 טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד