כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דריכות בישראל

שליחת האו"ם לילדים החלה את ביקורה בישראל וברש"פ

ביקורה של השליחה שנקבע מראש מגיע על רקע התקרית בג'נין שבו נהרגה נערה בת 15 • במהלך פגישותיה עם בכירים בישראל יוצגו נתונים המוכיחים כי מרבית הנפגעים השתייכו לארגוני טרור או עסקו בפעילות חבלנית

שליחת האו"ם לילדים החלה את ביקורה בישראל וברש"פ
אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ברקע התקרית בג'נין שבו נהרגה נערה פלסטינית בת 15, שליחת מזכ"ל האו"ם לילדים ואיזורי מלחמה, וירג'ניה גמבה החלה את ביקורה בישראל וברשות הפלסטינית. גמבה צפוייה להיפגש במהלך ביקורה בישראל עם בכירים ישראלים בהם הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד החוץ ובכירים נוספים, שופט מבית המשפט העליון, וגורמים נוספים.

במהלך היום קיימה וירג'ניה פגישה ברמאללה עם שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי וכן ביקרה בעזה. וירג'ניה צפוייה להיפגש ביום חמישי עם רה"מ הפלסטיני אשתייה.

המסר הישראלי שיועבר במהלך המפגשים שתקיים עם הבכירים הישראליים יהיה: "ישראל עושה מאמצים למנוע פגיעה בבלתי מעורבים בעיקר על רקע המורכבות של תנאי הלחימה בטרור".

כמו כן, הגורמים מדיניים יציגו נתונים המוכיחים כי חלק ניכר מהנפגעים הפלסטינים היו פעילים בארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלמי - או עסקו בפעילות צבאית ובפעילויות חבלניות.

לטענת גורמים מדיניים התקווה היא ששליחת מזכ"ל האו"ם תבחן את השימוש שעושים ארגוני הטרור הפלסטינים בבני נוער: "הפלסטינים ובעיקר ארגוני טרור עושים שימוש ציני בילדים. החל מגיוס ילדים ונערים כלוחמים, אימונים בנשק, מחנות קיץ ועד שימוש בבתי ספר דוגמת אונר"א כמחסה לטרוריסטים".

או"ם הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד