ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
באופוזיציה תוקפים

פרטים מהסכמי הדת עם יהדות התורה נחשפו; במפלגה זועמים

כמה סעיפים בולטים מההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה פורסמו הערב בפתח המהדורה של 'חדשות 12' ובמפלגה זועמים על הליכוד וטוענים כי המטרה שלהם היא להביא להתגמשות של יהדות התורה בשאר הנושאים שעדיין במחלוקת | בינתיים באופוזיציה חוגגים ותוקפים

פרטים מהסכמי הדת עם יהדות התורה נחשפו; במפלגה זועמים
גפני, גולדקנופף / נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

במהדורת החדשות של 'ערוץ 12' חשפו הערב (שני) פרטים מההסכם המתגבש בין יהדות התורה לליכוד, ובו סעיפים דרמטיים בנושאי דת, ביהדות התורה מאשימים את הליכוד בהדלפה.

בין ההישגים שהוצגו בדיווח, סיכום כי "הליכוד יבחן את טענות יהדות התורה בעניין הפעילות המסחרית בשבת", וכן, "תיבחן הקמת מאגרים מקומיים של חשמל כשר בשבת", בנוסף יצורף נציג מטעם הרבנות הראשית לישראל בוועדה המתירה עבודות בשבת.

עוד בהישגים שהוצגו בצורה מגמתית נגד החרדים, "הממשלה תקים ותממן גופים שיענו על שאלות הלכתיות", לצד מימון מערכי הגניזה, יורחבו החופים הנפרדים בארץ, וכן פטור מתשלום ארנונה לבתי עלמין לצד עוד דרישות כמו קבורה בקרקע ולא בקומות.

באופוזיציה מיהרו לתקוף את ההישגים וניצלו את הפרסום להאשים גם את נתניהו שנכנע לדרישות מרחיקות לכת בעיניהם של שותפיו הקואליציוניים ומכנים את נתניהו כ"נסחט".

בליכוד מיהרו להכחיש ומסרו: "בניגוד לפרסום הרשימה שפורסמה היא רשימת דרישות של יהדות התורה ולא הסכם שהליכוד הסכים לו. כך למשל הליכוד לא מסכים על איסור הפסקת ייצור החשמל בשבת, הרחבת החופים המפורדים ודברים נוספים שהועלו בשיחות. כל הסכם סופי ישמור על הסטטוס קוו שהיה נהוג שנים בענייני דת ומדינה".

ב'יהדות התורה' האשימו מאידך את הליכוד בהדלפה וטענו כי המטרה שלהם היא להביא להתגמשות של יהדות התורה בשאר הנושאים שעדיין במחלוקת.

מ'יש עתיד' נמסר: "ההסכם בין יהדות התורה לליכוד, הוא עוד הוכחה לכניעה מוחלטת וחולשתו של נתניהו". ואילו שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן כתב בקצרה: "נתניהו מכר את המדינה! נילחם בהזיות האלה ונעשה כל שביכולתנו למנוע אותן".

הסכם קואליציוני יהדות התורה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד