כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתגרה בדוב הרוסי

זלנסקי: "פוטין לא ישתמש בנשק גרעיני כי הוא מפחד מהמוות"

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי "ולדימיר פוטין לא יעז להשתמש בנשק גרעיני מכיוון שהוא אוהב את החיים ומפחד מהמוות". זלנסקי אמר שהעולם "לעולם לא יסלח לא לפוטין ולא לרוסיה" אם פוטין ישתמש בנשק גרעיני

זלנסקי: "פוטין לא ישתמש בנשק גרעיני כי הוא מפחד מהמוות"
זלנסקי ברחובות קייב צילום: צילום מסך

לאחר שפוטין הגביר את הרטוריקה שלו והאיום על שימוש בנשק גרעיני במלחמתו באוקראינה על רקע מתקפת הנגד של אוקראינה בדרום. הנשיא זלנסקי אומר כי "פוטין לא ישתמש בנשק גרעיני כי הוא מפחד מהמוות".

"ראיתי אותו, וראיתי את הרצון שלו לחיות. הוא אוהב את החיים מאוד - הוא אפילו יושב מאחורי שולחן ארוך, כי הוא מפחד מקורונה או משהו אחר", אמר זלנסקי בראיון לדיוויד לטרמן ברשת NBC. "אז אני לא בטוח שהוא מוכן לשגר גרעין. הוא מבין שאם ישתמש בנשק הזה, כל מדינה תוכל להגיב לו באופן אישי".

זלנסקי אמר שהעולם "לעולם לא יסלח לא לפוטין ולא לרוסיה" אם פוטין ישתמש בנשק גרעיני. פוטין הגביר את הרטוריקה שלו על שימוש בנשק גרעיני במלחמתו באוקראינה בסוף ספטמבר על רקע מתקפת הנגד של אוקראינה בדרום.

"כאשר שלמותה הטריטוריאלית מאוימת, רוסיה תשתמש בכל מה שהיא יכולה, זה לא בלוף", אמר פוטין ב-21 בספטמבר, הוא גם הורה על חוק גיוס. זמן קצר לאחר מכן, החלה רוסיה לפתוח בהתקפות המוניות נגד תשתית האנרגיה של אוקראינה על רקע הפסדים בשדה הקרב.

מאז ה-10 באוקטובר, מוסקבה שיגרה שש תקיפות המוניות נגד רשת האנרגיה של אוקראינה, הרגה עשרות אזרחים וגרמה להפסקות חשמל. המתקפה הארצית האחרונה על אוקראינה התרחשה ב-5 בדצמבר, אז נהרגו ארבעה בני אדם ואתרי אנרגיה נהרסו בשלושה אזורים שונים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד