י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
טרור דיפלומטי

שוב זה קורה: שגרירות אוקראינה ביוון קיבלה "חבילה מלאה בדם"

שגרירות אוקראינה ביוון קיבלה "חבילה עקובה מדם". זאת החבילה ה-28 בסדרה של "חבילות טרור" ו"מעטפות נפץ" בנציגויות דיפלומטיות אוקראיניות ברחבי אירופה. אוקראינה מצפה מרשויות אכיפת החוק הגרמניות להאיץ את החקירה

שוב זה קורה: שגרירות אוקראינה ביוון קיבלה "חבילה מלאה בדם"
אילוסטרציה צילום: pexels

דובר משרד החוץ האוקריאני אולג ניקולנקו, מסר כי שגרירות אוקראינה ביוון קיבלה "חבילה עקובה מדם" אתמול (שני). זאת החבילה ה-28 בסדרה של מקרים בהם נציגויות דיפלומטיות אוקראיניות ברחבי אירופה אוימו בשבועות האחרונים עם חבילות חשודות. כתובת השולח הייתה זהה למעטפות וחבילות קודמות שנשלחו מסוכנות מכוניות של טסלה בעיר סינדלפינגן שבגרמניה, כך לפי דובר משרד החוץ ניקולנקו שכתב על כך בחשבון הפייסבוק שלו. שר החוץ דמיטרו קולבה הודיע כי החבילות נשלחו מסניפי הדואר ללא תיעוד וידאו, וכי לא נמצאו עקבות DNA.

משטרת יוון כבר החלה בחקירה של האירוע, אוקראינה מצפה מרשויות אכיפת החוק הגרמניות להאיץ את עבודתה, אמר ניקואנקו. עד כה, הנציגויות הדיפלומטיות של קייב ב-17 מדינות קיבלו 33 מקרי איומים, שכללו ניסיון פיגוע אחד, שני דיווחים על הנחת מוקשים, מקרה אחד של ונדליזם, איום אחד בכתב ו-28 חבילות עקובות מדם.

החבילות שנשלחו בשבוע האחרון היו מוכתמות בדם והכילו חלקים של בעלי חיים, כגון עיני פרה וחזירים, כך לפי שר החוץ. "הקמפיין הזה נועד לזרוע פחד ולהפחיד דיפלומטים אוקראינים", אמר דימטרי קולבה ל-CNN בתחילת דצמבר, ואמר כי מוסקבה עומדת מאחורי התקריות. "כמו שאמר דמיטרו קולבה, לא משנה כמה האויבים ינסו להפחיד את הדיפלומטיה האוקראינית, הם לא יצליחו", אמר ניקולנקו.

מעטפת נפץ חבילות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד