כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המומחים מגיבים

אסון קריסת הפיגומים: "צריך להאשים ברצח"

"מדובר באחת הקריסות המשמעותיות ביותר של פיגומים בישראל". כך אומר ראש מנהל בטיחות בזרוע העבודה | יו"ר איגוד קבלני הפיגומים אומר: "הפיגום עמד שם מעל 3-4 חודשים - זה נוגד את כל חוקי הפיזיקה. כנראה כדי לחסוך יום עבודה לפועל, פירקו את האיזונים וכל הפיגום קרס"

אסון קריסת הפיגומים: "צריך להאשים ברצח"
קריסת פיגומים בגבעת זאב צילום: פלאש 90

שני פועלים בשנות השלושים לחייהם נהרגו אתמול (שני) בקריסת פיגומים מגובה של כ־30 מטרים באתר בנייה בפסגת זאב שבירושלים, ועוד ארבעה פצועים אותרו במקום לאחר התקרית.

יו"ר איגוד קבלני הפיגומים, מאיר שמש הגיב על התאונה הקשה בראיון לרדיו 103FM וסיפר כי "הפיגום עמד שם מעל 3-4 חודשים - זה נוגד את כל חוקי הפיזיקה. כנראה כדי לחסוך יום עבודה לפועל, פירקו את האיזונים וכל הפיגום קרס". לדבריו, "צריך להאשים ברצח את מי ששחרר את הפיגומים".

עוד הוסיף שהגיע לגבעת זאב: "כשראיתי בזירה את הפיגום שקרס הבנתי מיד כי מישהו פירק את כל העיגונים של הפיגום לקיר. מי שעשה את זה רשלן ורוצח. זה לגמרי סכנת חיים. הפיגום היה מנותק מישהו ניסה לקצר פה את העבודה ולהוזיל תהליכים וזה נגמר בחיי אדם. לצערי בשטחי יו"ש אין אכיפה של נהלי הבנייה כמו בשאר מדינת ישראל ואסונות חמורים בנושא בטיחות בבניה מתרחשים בשל אי אכיפת הנהלים".

בנוסף שוחח חזי שוורצמן, ראש מנהל בטיחות בזרוע העבודה, עם ענת דוידוב ברדיו 103fm על הפרסום בתכנית 'איפה הכסף' שחשף כי פקחי הבטיחות של משרד העבודה אינם יכולים לפקח ולערוך ביקורות על אתרי בנייה הנמצאים מחוץ לקו הירוק.

"מהקומה העשירית, חזית שלמה של בניין קרסה", סיפר. "כמו שקורה בכל תאונה, זה חוסר משמעת בטיחותית. במקרה הזה כנראה ממראה עיניים אפשר לראות שהפיגום לא חובר לקיר. בתהליך החיפוי, צריך לקבע את החיבורים לקיר. מדובר באחת הקריסות המשמעותיות ביותר של פיגומים בישראל".

בהמשך, הוסיף: "האתר הוא מחוץ לסמכות שלנו. דיני הבטיחות בעבודה לא חלים באזור יהודה ושומרון. אין לנו מפקחים שם. אנחנו לא נמצאים שם, דיני העבודה לא חלים במקום. זה לא מעכשיו, המצב הזה כך כבר עשרות שנים. אנחנו לא שם. מה שראינו היום זה זלזול בהוראות העבודה, אם הפיגום היה מותקן כהלכה ודאי שהוא לא היה נופל".

בסיום, הדגיש שוורצמן: "הקבלן הזה בונה בתחום הקו הירוק, אנחנו עוקבים אחריו. אין מצב שמפקח שלנו שהיה רואה שהפיגום לא מחוזק היה מניח למצב הזה. מבחינת כוחות ההצלה, הסיפור עוד לא נגמר".

פיגומים פועלי בניין פועלים ערבים פועלים פלסטינים גבעת זאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד