כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הנסיבות נחקרות

לא שילם פרוטקשן? המתבן במושב נשרף כליל

חשד להצתה מכוונת של מתבן ביישוב רוויה שבעמק המעיינות. חמישה צוותי כיבו פעלו שעות ארוכות אל תוך הלילה ונלחמו בלהבות כדי למנוע את התפשטות האש. קיים חשש כי מדובר בהצתה מכוונת על רקע אי תשלום דמי חסות אך כך הכיוונים נחקרים

לא שילם פרוטקשן? המתבן במושב נשרף כליל
שריפת מתבן צילום: כבאות והצלה מחוז צפון

במושב רוויה שבעמק המעיינות נשרף אמש (שני) כליל מתבן. חמישה צוותי כיבוי נלחמו שעות ארוכות באש העוצמתית. חוקר דליקות הגיע לזירה על מנת לבדוק את נסיבות פרוץ השריפה. כאשר עולה גם השערה כי מדובר בהצתה מכוונת על רקע אי תשלום דמי חסות (פרוטקשן בלע"ז).

בפרויקט מיוחד שפורסם לאחרונה ב'ישראל היום' בנושא המשילות נחשף כיצד תופעת הפרוטקשן בצפון הארץ מולבנת דרך "חברות שמירה". גורם במשטרה אמר אז לעיתון: "כשמדינת ישראל רוצה להילחם במשהו, היא יודעת. הייתה כאן תופעה של סחר בנשים, והיא נעלמה. ככה צריך לעשות עם הפרוטקשן".

הגורם המשטרתי הוסיף ואמר ל'ישראל היום': "היום הפרוטקשן נעשה בצורה ברורה". לדבריו, "חברת שמירה של עבריינים, שפועלת בצורה חוקית לגמרי, מציעה לקבלן שמירה. אם הוא לא ישלם - ייגרם לו נזק. אבל אי אפשר להוכיח שחברת השמירה אחראית לכך. היא רק הציעה לקבלן שמירה. למשטרה אין סיכוי למצוא את גורמי הנזק. ואם חברת השמירה תיסגר, תיפתח אחת חדשה".

"בסך הכל צריך מישהו ללא עבר פלילי שהחברה תהיה רשומה על שמו. בסוף, 80 אחוזים מהפרוטקשן אלה חברות השמירה - וכדי למגר את זה צריך להילחם בהן. הן מלבינות את הכסף ומייצרות כאב ראש. המשטרה גם מטפלת בסכסוכים בין חברות השמירה - כלומר, העבריינים - וגם צריכה להגיע למי שפגע באותו קבלן". כך אותו גורם משטרתי.

פרוטקשן חשש להצתה שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד