י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שחור - לבן

ההסתייגות של מקלב מפסקת ההתגברות: "יקבע שאפשר לפסול חוקים"

תוכנית 'שחור לבן' בהנחיית צמד המגישים, אריה ארליך וארי קלמן | חה"כ אורי מקלב, על פסקת ההתגברות ושיתוף הפעולה בין כלל המפלגות בגוש הימין | חה"כ טלי גוטליב, על מטרות הקואליציה המתגבשת והאמירה שלה בעבר כנגד המגזר החרדי | צפו

ההסתייגות של מקלב מפסקת ההתגברות: "יקבע שאפשר לפסול חוקים"
אורי מקלב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

סגן השר לפיתוח ותחבורה חרדית המיועד אורי מקלב התייחס בראיון ל׳שחור לבן׳ ב׳ערוץ כנסת׳ בהגשת ארי קלמן ואריה ארליך לדרישות החרדיות במו״מ ובראשם אלה המשפטיות ולפסקת ההתגברות.

מקלב הביע הסתייגות מסוימת מפסקת ההתגברות, ״פסקת ההתגברות היא רק מטרה שנוכל להתגבר על חוקים שיפסלו על ידי הבג״צ", לדבריו, "יש סיכום בין כלל מרכיבי הקואליציה שנביא את פסקת ההתגברות במארג חקיקה נרחב בחוק יסוד החקיקה".

סגן השר המיועד הביע הסתייגויות מסוימת בפסקת ההתגברות, תוך שהוא מצטט משפטנים הטוענים שפסקת ההתגברות לבדה, זה לא מהלך נכון, "עצם פסקת ההתגברות קובעת לראשונה שאפשר לפסול חוקים רק אנחנו מתגברים על זה".

"זה דבר לא נכון לעשות את זה", אמר מקלב בראיון, "נסכים להביא את זה יחד במארג חוקים שקשורים לפסקת ההתגברות. אנחנו רוצים לקבוע שבית המשפט לא מחוקק חוקים ולא פוסל חוקים קיימים". בנוסף אישר מקלב את הדיווחים על כך שיחוקקו את חוק יסוד 'ערך לימוד התורה' מה שיעגן את חוק הגיוס שעתיד להגיע בהמשך.

בתוכנית השתתפה גם חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, שהתייחסה לאמירה שלה בעבר נגד הציבור החרדי, כשהיא מסרבת להתנצל או לחזור בה מהדברים.

צפו בתוכנית המלאה:

ארי קלמן אריה ארליך אורי מקלב טלי גוטליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד