כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בעקבות הסיוע לרוסיה

כמה ממדינות האיחוד האירופי מפחיתות את הקשר עם איראן

מאז כניסתה של איראן לשדה הקרב האוקראיני, הידרדרו היחסים בין המערב לאיראן • במקביל לסנקציות שמטילה האיחוד האירופי מעת לעת על איראן, כמה ממדינות היבשת הורידו את הקשר הדיפלומטי עם איראן באופן משמעותי

כמה ממדינות האיחוד האירופי מפחיתות את הקשר עם איראן
מל"טים איראניים צילום: Iran international

בעקבות שיתוף הפעולה בין איראן לרוסיה, הפחיתו בשבועות האחרונים כמה ממדינות מערב אירופה את הקשר עם האיראנים "למינימום", כך דיווח עמיחי שטיין ב'כאן חדשות'. בין היתר, הופסקו כמעט לחלוטין המפגשים הפומביים בין הצדדים, והקשר הדיפלומטי אפסי.

מאז כניסתה של איראן לשדה הקרב האוקראיני, הידרדרו היחסים בין המערב לאיראן. הידרדרות היחסים מתבטא גם בסנקציות - דוגמת הסנקציות שהטיל אמש האיחוד האירופי על אישים איראנים שמעורבים בפיזור ההפגנות ובסוגיית הכטב"מים.

גורמים אוקראינים אמרו כי רוסיה קיבלה כמה משלוחים חדשים של מל"טים מאיראן. רוסיה כבר עושה עם האספקה המחודשת שימוש, ובימים האחרונים חידשה את מתקפות המל"טים האיראנים בשדה הקרב, נגד יעדים באוקראינה.

לפני כמה חודשים הסכימו חברות האיחוד האירופי על סנקציות חדשות נגד גורמים איראניים, בעקבות מעורבותם במשלוח מל"טים מתוצרת איראן שסופקו לרוסיה. כך הודיעה צ'כיה, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. "שגרירי האיחוד האירופי הסכימו על צעדים נגד גופים המספקים מל"טים איראניים שפגעו באוקראינה", נמסר מנשיאות האיחוד.

על פי ההחלטה "מדינות האיחוד האירופי החליטו להקפיא את הנכסים של שלושה אנשים וגורם אחד האחראי על משלוחי רחפנים, מוכנים גם להרחיב את הסנקציות לארבע ישויות איראניות נוספות שכבר הופיעו ברשימת הסנקציות הקודמת".

לדברי נבילה מסראלי, דוברת הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, לאיחוד האירופי יש "הוכחות" לכך שמל"טים ששימשו את רוסיה נגד אוקראינה מקורם באיראן. מסראלי אמרה כי תהיינה "תגובה ברורה, מהירה ותקיפה של האיחוד האירופי".

מל"טים איראן מלחמת אוקראינה רוסיה איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד