כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"הלימודים ב'מפתחים' מכינים אותך לעבודה מעשית"

שמוליק עקשטיין, בוגר מפתחים, מספר על חווית הלימודים , על העבודה שהתחיל והשתכר בה יפה כבר לאחר 18 חודשים וכיום על ההעסקה ב- :SimilarWeb "לאחר שסיימתי מסלול של ארבע וחצי שנים, אני משתכר כמו כל מתכנת עם 3 שנות ניסיון ובשווה לעמיתי שהם בוגרי האוניברסיטאות הנחשבות ביותר"

"הלימודים ב'מפתחים' מכינים אותך לעבודה מעשית"
שמוליק עקשטיין בוגר מפתחים צילום: יח"צ

"מפתחים מובילים בהייטק" הוקמה בשנת 2018 במטרה להכשיר ולהציב גברים חרדים, ללא ידע מקדים למשרות פיתוח משמעותיות בהייטק בשכר הולם. בוגריה יוצאים לעבודה לאחר 18 חודשים ומשתכרים במשך 3 שנים כעובדי החברה.

שמוליק עקשטיין, אחד מהבוגרים הרבים של 'מפתחים' מספר בגאווה על תוכנית הלימודים, ביסוס הקריירה והליווי לאורך הדרך.

"עשיתי מכינה לפני 9 שנים ותכננתי להמשיך לתואר, המצב המשפחתי לא אפשר לי והפסקתי", פותח שמוליק את סיפורו. "עבדתי בכל מיני עבודות כפיים בכדי להתפרנס, אבל תמיד היה לי חלום לפרוץ ולהגיע למשהו משמעותי ומשתלם ולעבוד בעבודה מספקת יותר.

"כשהגעתי למפתחים מעולם לא התעסקתי במחשב, לא היה לי שמץ של מושג בהייטק. אמרו לי שהמיונים להתקבל לשם קשים אבל אם אצלח אותם כנראה שזה מתאים לי. הגעתי ליום מיונים ועברתי מבחן לא קל ופגישה עם דניאל המנכ"ל.  לאחר השיחה איתו, החלטתי לעשות את הצעד ולהגיע למפתחים".

"ההתחלה הייתה מאד קשוחה ומסיבית", מספר שמוליק, "לימודים בכל יום, הרבה מאד נושאים חדשים שלא הכרתי אף פעם, עולם שלם וחדש נחשף בפניי".

על חווית הלימוד במפתחים אומר שמוליק: "הקונספט שהגה דניאל קרמר, המנכ"ל, הוא להשוות את לימודי המחשבים ללימודים בישיבה שזה לימודים בחברותות, כאשר כל אחד יושב ומעלה דעות, ומתפלפלים יחד. זו שיטת לימוד שמוכיחה את עצמה. חשוב לי להגיד שמפתחים זה מקום מאד משפחתי. אב הכיתה עורך שיחות אישיות עם התלמידים, מכוון אותם, מייעץ, יודע על כל תלמיד היכן הוא נמצא בתהליך, היכן צריך עזרה, מעורב מאד בכל פרט. את אותה משפחתיות אתה מרגיש אחר כך גם בתהליך הקבלה לעבודה. הכירו לי אנשים בהיי-טק, פתחו לי דלתות, זה כמו לצאת מעוד משפחה והמשפחה החדשה שלך מאד מקושרת במקצועות התכנות.״

שמוליק מספר כי "מיד בסיום הלימודים, מפתחים סידרו לי ראיון עבודה, בחברת SimilarWeb שנחשבת לחברת הייטק מובילה ומוערכת בלמעלה ממיליארד דולר, וב"ה התקבלתי לעבודה.״

"ההבדל בין מפתחים לאוניברסיטה הוא שאנשים שלומדים תואר, לומדים ללמוד, אבל במפתחים ממש מכינים אותך לעבודה המעשית. עורכים לנו ממש אותן סוגים של פגישות, אותה היררכיה שיש בין מפתח למנהלים ומכינים אותך לרשום דו"חות(גם באנגלית!), דבר שמקל מאד את ההשתלבות בעבודה המעשית".

#מה היו הדברים הכי משמעותיים לך בתוכנית מפתחים?

"כאשר הגעתי לעבודה, מה שנתן את היתרון הגדול ביותר זה שעוד בשלב ההכשרה עבדתי כפי שמתכנת עובד, בעבודת צוות, על כל מה שמשתמע מכך. לאחר מכן השתלבתי מהר מאד בצוות וזה בלט גם למנהלים שלי. כעת לאחר שסיימתי מסלול של ארבע וחצי שנים, אני משתכר בדיוק כמו עמיתיי למקצוע שהם בוגרי האוניברסיטאות הנחשבות ביותר. לכן אין שום סיבה ללכת ללימודים ארוכים דרך האקדמיה, כי כאן במפתחים הלימודים הם חלק מהעבודה המעשית.

"לגבי לימודי אנגלית", מספר עקשטיין, "באתי ללא שום ידע בשפה והשינוי שעברתי במפתחים בשנה וחצי שלמדתי שם הוא עצום. לא ידעתי שניתן לעבור שינוי כל כך משמעותי בפרק זמן קצר. במהלך תקופת הכשרה עבדנו בהדרגתיות רבה עם יותר ויותר אנגלית, לבסוף מצאתי את עצמי קורא ומדבר אנגלית שוטף. הגעתי עם ידע באנגלית של ילד בכיתה א' וסיימתי עם לתקשר במיילים ולעשות משימות רק באנגלית".

שמוליק מספר על תנאי השכר הטובים אליהם הגיע: "התחלתי בתור בוגר מפתחים, מתכנת רגיל. היום, שלוש שנים אחרי, הפכתי לעובד מן המניין והמשכורת זינקה בהתאם. היום אני מרוויח ב"ה משכורת גבוהה כמו מתכנת עם שנות ניסיון זהות לשלי. ב- SimilarWebיש כיום כבר קבוצה גדולה יותר שהגיעה ממפתחים. הם אוהבים את הבוגרים של מפתחים ומשחרים לפתחם".

"לסיום", אומר שמוליק, "חשוב לי להגיד לכל אותם חולמים: לכו אחרי החלומות שלכם ואל תחששו. היום אני מרגיש שהגעתי ליעד והעבודה נותנת לי סיפוק רב".

 

http://Mefathim.co.il

מפתחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד