י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נאום לוחמני ומתסיס

רה"מ לפיד מסית במליאה: "אם אתם לא חרדים - תשלמו יותר"

במסגרת הדיון להחלפת יו"ר הכנסת נאם לפיד ותקף את הממשלה המסתמנת • על אבי מעוז: "מלמד את תורות הגזע". על בן גביר: "עבריין אלים שהורשע בתמיכה בטרור" • לפיד הסית גם נגד הציבור החרדי: "בערים חרדיות ישלמו פחות על תחבורה ציבורית"

רה"מ לפיד מסית במליאה: "אם אתם לא חרדים - תשלמו יותר"
לפיד בנאומו צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד נאם היום (שלישי) במליאת הכנסת במסגרת הדיון להחלפת יו"ר הכנסת. לפיד הסית נגד ממשלת הימין שעתידה לקום ואמר: "אני רוצה לפנות מפה לכל אמא לילדים שהצביעה ליכוד. אמא שיש לה שלושה ילדים, אחת בחטיבה, אחד התגייס לא מזמן, הגדולה התחילה ללמוד במכללה.

אני רוצה לשאול את האמא הזו שהצביעה ליכוד. זה מה שרצית? כשעמדת בקלפי ושמת פתק של מח"ל, זה מה שהצבעת בשבילו? זה מה שרצית? שבקול שלך תוקם הממשלה הכי קיצונית בתולדות המדינה?.

באמת רצית שאבי מעוז ילמד את הילדים שלך את תורות הגזע המבהילות שלו? שיגיד לבנות שלך שהן אזרחיות סוג ב', שאסור להן להתגייס או לעשות קריירה?.

את באמת רצית שאיתמר בן גביר, עבריין אלים שהורשע בתמיכה בטרור, יוכל להורות לשוטרים לא לעצור נערי גבעות ביצהר שזורקים אבנים על חיילי צה"ל? את באמת רוצה לחיות במדינה עם משטרה פוליטית שהימין הקיצוני שולט בה?".

"האלימות ברחובות שלנו היא בעיה רצינית. ואנחנו צריכים אנשים רציניים שיטפלו בה. את באמת רוצה שבן גביר, שלא שירת יום אחד בצבא, שלא ניהל בחייו שום דבר, ינהל את המשטרה, את השב"כ, את מג"ב - אופרציה של אלפי אנשים שפועלים במקומות הכי מורכבים והכי נפיצים בעולם? את קולטת איזה חוסר אחריות זה?.

לפיד הסית גם נגד הציבור החרדי ואמר: "איך את מרגישה עם זה שההבטחה הראשונה של הממשלה החדשה, הדבר הראשון שהם סיכמו עליו, זה לשלם לתלמידי ישיבות יותר כסף מאשר לחיילי צה"ל?.

איך את מרגישה עם זה שתחבורה ציבורית בעיר שלך תעלה יותר, רק מפני שאת לא חרדית. כי זה חלק מההסכמים. בערים חרדיות ישלמו פחות על תחבורה ציבורית. למה, ככה. כי הם יכולים.

הממשלה שלנו העלתה את המשכורות של חיילי צה"ל ב-50%, הממשלה החדשה מעדיפה לתת את הכסף - של המיסים שלך – לצעירים בני שמונה-עשרה כדי לוודא שהם לא יתגייסו ולא יעבדו.

הבת שלך שלומדת במכללה, שרוכשת עכשיו מקצוע, שתשלם מיסים כל החיים, למה לה הם לא רוצים לתת דמי מחיה? לא מגיע לה? והילד שהולך עכשיו לצבא, איך הוא מרגיש עם זה שיש פה ממשלה שחצי מהשרים בה דאגו שהילדים שלהם לא יתגייסו?.

כשעשית לנתניהו לייק באינסטגרם, חשבת שהחקיקה הראשונה של הממשלה לא תהיה בשביל אוכלוסיות חלשות, ולא תהיה בשביל להוריד את יוקר המחיה, אלא בשביל לאפשר לאריה דרעי להיות שר למרות שהוא ישב בכלא, יצא מהכלא ואז שוב הורשע בפלילים.

את זוכרת כמה הם בכו פה נגד חוקים פרסונלים, כמה הם צעקו. יש חוק יותר פרסונלי מזה? משנים חוק יסוד כדי שאדם אחד שהורשע בפלילים יוכל לרמות את בית המשפט ולהיות שר.

את יודעת שעוצמה יהודית קיבלה את המשרד למורשת ישראל?! הגזענות היא עכשיו מורשת ישראל?.

מוציאים את כולנו מחוץ לגדר. הם נגד רפורמים, נגד קונסרטיבים, נגד רוב מכריע של יהדות העולם. מאבדים לנו את יהדות ארצות הברית. רוצים לשנות את חוק השבות כדי שלא יגיעו הנה עולים מרוסיה ואוקראינה.

אני לא מוכן לתת לכם בעלות על היהדות. היא לא שלכם. אתם לא יותר יהודים מאתנו. הכותל גם שלנו, הקידוש בערב שבת גם שלנו, נצח ישראל הוא של כולנו.

זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניהו. נתניהו חלש, מבועת מהמשפט שלו, השתלטו עליו אנשים צעירים ממנו, קיצונים ונחושים ממנו. סמוטריץ' ודרעי שולטים בממשלה הזו. נתניהו שותף זוטר.

זו לא ממשלה נורמלית. הם פירקו את משרד החינוך. יהיה במשרד החינוך שלט בחניה, "שמור לשר החינוך", אבל הוא לא יהיה שר החינוך. הם נתנו את הסמכויות שלו לאנשים הכי קיצונים במדינה.

לשר הבטחון לא תהיה שליטה על הצבא ביהודה ושומרון. יושיבו לו שר במשרד שלא כפוף לו. יושיבו לו במטכ"ל אלופים ותתי אלופים שלא הוא מינה. המתנחלים הכי קיצונים יחלקו לצבא פקודות. זה מתכון לפיצוץ. 

אם אתם חושבים שנשתוק מול כל זה, באמת השתגעתם.

נצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה, אבל לא נצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית. עצמאות בתי המשפט לא כפופה לתוצאות הבחירות. תיקים פליליים לא כפופים לתוצאות הבחירות. זכויות נשים לא כפופות לתוצאות הבחירות".

לפיד פנה לחברי הקואליציה העתידית ואמר: "אנחנו לא הפרייארים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. אנחנו אוהבים את המדינה הזו לא פחות מכם, ואנחנו יהודים לא פחות מכם, ואנחנו לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה שלנו.

לחברי באופוזיציה הנכנסת אני רוצה לומר: יש לי גם בשורה טובה אחת – זה לא יחזיק מעמד. הם חושבים אחד על השני בדיוק מה שאנחנו חושבים עליהם. גם הם יודעים שמה שהם מקימים פה הוא ממשלה לא לגמרי שפויה.

אנחנו נאבק בה, ואנחנו לא נוותר להם על המדינה האהובה שלנו. אלה החיים הפוליטיים. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה, אבל אתה לעולם, לעולם, לעולם, לעולם, לעולם לא מוותר. יהיה קשה, אז נעבוד יותר קשה. יהיה מאתגר, אז נלחם יותר".

בסוף הנאום המסית בירך לפיד את יו"ר הכנסת היוצא ממפלגתו: "ליושב ראש היוצא מיקי לוי אני רוצה להגיד. אני גאה בך. אני אוהב אותך. התמודדת עם האופוזיציה האלימה, הממרידה, גסת הרוח ביותר בתולדות ישראל. עשית את זה ביד רמה, בממלכתיות, בשכל ובאהבה. עם ישראל התברך בך".

יאיר לפיד דברי הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד