ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כינוס רכזי ההלכה השנתי של איחוד הצלה

ללא ההקפדה על שמירת השבת אין לנו זכות קיום • ללמד הלכות גוסס תוך כדי הכנות לאירוע • משני אנשי צוות למאה עשרים רבנים ורכזי הלכה

כינוס רכזי ההלכה השנתי של איחוד הצלה
כנס הלכה שנתי איחוד הצלה צילום: דוברות איחוד הצלה

בשבוע שעבר התקיים הכנס השנתי לרכזי ההלכה של איחוד הצלה. הכנס שהופק על ידי אגף הלכה של הארגון נועד לגבש ולחזק את רכזי ההלכה הפועלים במשך כל ימות השנה בסניפי הארגון מכל רחבי הארץ מהצפון ועד הדרום לחזק ולפקח כי פעילות מתנדבי הארגון נעשית על פי הוראות ההלכה. רכזי ההלכה עומדים בקשר רציף מול המתנדבים ומול אגף הלכה ורבני הארגון, הרכזים מרכזים את השאלות העולות ממתנדבי הארגון לרבני הארגון ומעבירים את ההנחיות עד אחרון המתנדבים. בנוסף, רכזי ההלכה יחד עם מחלקת בקרה ופיקוח של אגף הלכה עוקבים אחר הפעילות המבצעית של הכוננים בימי שבת וחג ומוודאים כי הפעילות נעשית על פי הנהלים שנקבעו על ידי אגף הלכה.

הכינוס נערך לאחר תקופת החגים המאתגרת ביותר בפעילות של אגף הלכה, הכוללת, חלוקת חוברות הלכה ונהלים לכונני איחוד הצלה, הפצת הוראות הלכה לציבור הרחב לקראת יום כיפור ומענה לשאלות וכן מעקב ובקרה אחרי הפעילות הענפה של מתנדבי הארגון כולל הערכות מיוחדת של עובדי מוקד החירום של איחוד הצלה. את האירוע ליוו מוזיקלית אמן הרגש הקומזיצער ר' איציק כהן והקלידן יהודה שץ.

את האירוע  פתח הרה"ג רבי נפתלי הלפרין שליט"א רכז הלכה ארצי בארגון ומי שמרכז את כלל הפעילות מול רכזי ההלכה. הרב הלפרין עמד בדבריו על ההתפתחות האדירה של אגף ההלכה בזכות רכזי ההלכה ועל כך שאגף הלכה הפך לכתובת הלכתית לכלל הכוננים בזכות רכזי ההלכה גם בשאלות שלא בהכרח קשורות לפעילות בארגון. הוא חלק אפיזודה שארעה לו במהלך ההכנות לערב תוך כדי שהוא מפקח על ההכנות לכנס שיתבצעו באופן מושלם הוא מקבל שיחות טלפון ממספר לא מזוהה, הוא ענה לשיחה ומעבר השני של הקו פתח את השיחה מתנדב מהארגון כשהוא מציין כי אביו נמצא ברגעיו האחרונים והוא צריך לדעת מה ההלכה לגבי גוסס וכו', הרב הורה לו כיצד לפעול כהלכה וחיזק אותו בדברים בדקות בשעה האחרונה בה נפרד המתנדב מאביו. זאת הוכחה נוספת על החשיבות של זמינות רכזי ההלכה למתנדבי הארגון, סיים הרב הלפרין את דבריו.

הרה"ג רבי יעקב רוזנברג שליט"א הביע את הערכתו הגדולה לרכזי ההלכה ופעילותם הברוכה וכמי שמנהל את אגף הלכה מיום הווסדו, הרב רוזנברג חלק סיפור מעניין, כי עוד טרם הקמת הארגון הוא שיתף את נשיא ארגון איחוד הצלה אלי ביר בהתייעצות הלכתית בדיני פיקוח שנערכה בביתו של אחד מפוסקי הדור. תגובתו הייתה במבט צופה פני עתיד: "כשאני אזכה ואקים את ארגון איחוד הצלה, אחד האגפים הראשונים שאני אקים, יהיה אגף הלכה שיהווה כתובת לכל שאלה הלכתית עבור הארגון והמתנדבים", ואכן כך היה כשבמהלך השנים הנהלת הארגון מקצה משאבים אדירים לטובת האגף ואת הפירות אנו רואים מידי יום כשתחת האגף פועלים ביום למעלה ממאה אנשים.

אחד מרגעי השיא היו כשהרכזים זכו לשמוע את דבר רב הארגון הרה"ג רבי אברהם ישעיהו קרליץ שליט"א שעמד בדבריו על החובה והזכות בהצלת חיים על פי דקדוקי ההלכה וכי זאת הייתה המטרה בהקמת ארגון איחוד הצלה.

הרה"ג רבי נפתלי הירש שליט"א נשא דברי חיזק לרכזי ההלכה להגברת הפעילות והגדרים כהלכה.

מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק אמר ״מידי ערב יוצא לי להשתתף באירועים מטעם הארגון אבל ערב זה שבו מתכנסים כל האנשים הפועלים למען ההלכה בארגון איחוד הצלה הוא המרגש והחשוב  ביותר מבחינתי, וללא ההקפדה על ההלכה ושמירת השבת אין לנו זכות קיום כארגון״. הוא אף ציין בדבריו מספר דוגמאות שבהן הארגון נקט צעדים הכרוכים בהוצאות רבות ונמנע מלעסוק בתחומים  שהיה נראה שיש בכך מניעת רווחים גדולים בגלל ההקפדה על שמירת השבת ללא פשרות.

סמנכ''ל מתנדבים ותפעול ר' לייזר היימן אשר שותף לעשייה הברוכה של האגף אשר נמצא בין היתר תחת תחום אחריותו הביע את הערכתו הגדולה להנהלת אגף הלכה ורכזי ההלכה על הפעילות ללא לאות בכדי שכל כונן ומתנדב יוכל לבצע את משימתו על הצד הטוב ביותר ובלי להתפשר במאומה לא בעניני הלכה ולא בפן המקצועי והרפואי.

איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד