כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תמיכה אירופית בישראל

נשיא צ'כיה רוצה להעביר את השגרירות לירושלים

נשיא צ'כיה אמר כי הוא רוצה שהממשלה תאשר בקרוב את מעבר שגרירות צ'כיה מתל אביב לירושלים. הוא ביקש מראש הממשלה המכהן לבקר יחד איתו במדינה בהזדמנות זו. דובר הקבינט: "עם המלחמה באוקראינה, הממשלה חייבת להתמודד עם אתגרים נוספים"

נשיא צ'כיה רוצה להעביר את השגרירות לירושלים
דגל צ'כיה צילום: Pixabay

נשיא צ'כיה מילוש זמון מקווה שהממשלה תאשר בקרוב את מעבר שגרירות צ'כיה מתל אביב לירושלים. הוא ביקש מראש הממשלה פטר פיאלה לבקר יחד איתו בישראל, את הדברים אמר בראיון לרדיו הצ'כי Radiožurnál.

"ביקשתי מפטר פיאלה לבקר יחד בישראל לרגל מעבר שגרירות צ'כיה מתל אביב לירושלים", אמר הנשיא זמאן. הוא עצמו דוגל כבר זמן רב בהעברת השגרירות. לדבריו, פיאלה חתם על עצומה התומכת במהלך. "אני מניח שהממשלה תאשר זאת סוף סוף", הוסיף זמאן.

דובר הממשלה ואצלב סמולקה אמר: "ראש הממשלה בעד העברת השגרירות, אבל בתקופה בה צ'כיה מכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי והמלחמה שפתחה רוסיה, הממשלה חייבת להתמודד עם אתגרים עכשוויים יותר". בעוד שרוב המדינות רואות במזרח ירושלים שטח כבוש, ארצות הברית, הונדורס, גואטמלה וקוסבו הן המדינות היחידות בעלות שגרירויות בירושלים. 

לשגרירות צ'כיה בתל אביב יש משרד בירושלים מאז השנה שעברה. כמה מדינות, בהן ארצות הברית, העבירו את השגרירויות שלהן, החלטה שגררה תגובה חריפה מצד הפלסטינים והעולם הערבי. ביולי האחרון ביקר בפראג נשיא ישראל הרצוג, שהודה לזמאן בין היתר על תמיכתו בישראל בפורומים בינלאומיים ועל תמיכתו הנחושה ברעיון העברת השגרירות הצ'כית.

איחוד אירופי צ'כיה שגרירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד