י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ידיד ישראל

ר"מ בריטניה יגיע לארץ לרגל יום העצמאות ה-75

ראש ממשלת בריטניה מתחייב לתמוך בישראל בהצבעות באו"ם. ראש הממשלה רישי סונאק גם אישר כי הוא יבקר בישראל בשנה הבאה לרגל יום העצמאות ה-75. סונאק: "אתנגד לכל פעולה העלולה לפגוע בתהליך השלום ובפתרון שתי המדינות"

ר"מ בריטניה יגיע לארץ לרגל יום העצמאות ה-75
רישי סונאק צילום: ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה רישי סונק הודיע כי בריטניה תצביע באו"ם נגד הצעה פלסטינית לקבלת חוות דעת מייעצת מבית הדין הבינלאומי על "הכיבוש של ישראל". בנאום בוועידה העסקית השנתית של ידידי ישראל השמרנים, אישר ראש הממשלה את כוונתה של בריטניה להצביע לבלום את המהלך באו"ם, ואמר כי: "אתנגד לכל פעולה העלולה לפגוע בתהליך השלום ובפתרון שתי המדינות".

סונאק הודיע ​​גם כי הוא יבקר בישראל בשנה הבאה לרגל יום העצמאות ה-75, וכינה זאת "שנת דרך אחרי כל כך הרבה שנים של מאבק - אבל גם הצלחה". ראש הממשלה נשא דברים בפני קהל רב שכלל את הרב הראשי, שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי, חברי פרלמנט ועוד מכובדים רבים.

הוא שיבח את קודמיו בתפקיד תרזה מיי, בוריס ג'ונסון וליז טראס - שנכחו כולם באירוע, על "מחויבותם העקרונית להפסיק את ההטיה נגד ישראל בפורומים בינלאומיים", והתחייב להמשיך בעמדה זו.

סונאק אמר לנוכחים: "ולכן אתנגד לכל פעולות שיש בהן כדי לפגוע בתהליך השלום ובפתרון שתי המדינות, וזה יכלול את ההצבעה הקרובה בעצרת הכללית של האו"ם בנוגע לבית הדין הבינלאומי שבו אני יכול לאשר שבריטניה תצטרף עם בעלות בריתנו בהצבעה נגד הפעולה הזו".

העצרת הכללית של האומות המאוחדות אמורה לקיים הצבעה בשאלה האם לבקש מבית הדין הבינלאומי חוות דעת על "הכיבוש של ישראל" בשטחים פלסטיניים. בנאומו סונאק גם הזכיר את איראן, ואמר לקהל: "כולנו הזדעזענו מהתמונות של כוחות הביטחון של איראן תוקפים את אזרחיהם רק בגלל שהעזו לקרוא לרפורמה, והחשוב מכל, גם תוכנית הגרעין של איראן נמשכת". עוד אמר: "תחת הנהגתי, בריטניה לא תתמהמה במחויבות שלנו לעבוד עם ישראל ובעלות בריתנו כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

הוא הוסיף: "ההחלטה של ​​קודמי בתפקיד לאסור את ארגוני הטרור של חמאס וחיזבאללה היו פעולות חשובות, ואני ושר הפנים מחויבים להשתמש במגוון הכלים העומדים לרשותנו כדי להגן על אזרחי בריטניה מפני איום משמרות המהפכה, איראן".

סונאק שיבח את הצלחת הסכם אברהם, ובירך את שגרירי בחריין, מצרים, מרוקו, איחוד האמירויות הערביות וארה"ב שנכחו באירוע. "אני מאמין בלהט שעלינו להמשיך ולמנף את הקשרים החזקים שלנו עם מדינות מפרץ אחרות כדי להרחיב את מספר החותמים ולשפר את ההזדמנויות הפורחות. כמובן, הרחבת השלום הערבי-ישראלי באזור מספקת גם נתיב רב ערך לשלום ישראלי-פלסטיני".

סונאק דיבר על יחסי בריטניה וישראל ואמר: "ישראל היא בעלת ברית חשובה להפליא של הממלכה המאוחדת. החברות שלנו עם מדינת היהודים מעולם לא הייתה קרובה יותר, זו ידידות שהופכת את כל האזרחים שלנו לבריאים יותר, משגשגים יותר ובטוחים יותר, ויש לכם את המחויבות המוחלטת שלי שאלחם קשה מאוד למען ביטחון המדינה היהודית".

הוא אמר: "המפלגה השמרנית תמשיך לעמוד בנחישות לצד המולדת של העם היהודי". הוא גם תקף את תנועת ה-BDS האנטישמית המקדמת חרמות נגד ישראל, וחזר על הבטחתו להעביר חקיקה האוסרת זאת בבריטניה.

הוא סיים באיחול לקהילה היהודית לרגל חג החנוכה: "ביום ראשון יתכנסו משפחות יהודיות בכל רחבי הממלכה המאוחדת שלנו כדי להדליק את הנר הראשון בחג החנוכה שלהן, חגיגות האור והניצחון הטוב על הרע".

רישי סונאק איראן בריטניה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד