כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המדינה ויתרה על חוב של מיליונים לאחד האזרחים: זו הסיבה

הרשמת קבעה כי מכיוון שלא ננקטו ע"י הנושים הליכים במשך תקופה ארוכה מאוד, כולל תגובה או התייצבות לדיונים שערכה בנושא, החליטה לבטל את הריביות שנצברו לחייב במשך 26 שנים - וחייבה אותו בתשלום של 47 אלף שקלים בלבד על מנת לסגור את תיקי האיחוד נגדו

המדינה ויתרה על חוב של מיליונים לאחד האזרחים: זו הסיבה
משפט צילום: unsplash

רשמת ההוצאה לפועל בלשכת עכו, הורתה על הפחתה של למעלה מ-6 מיליון ₪ תוספות ריביות בתיק איחוד שהתנהל כנגד חייב מוגבל באמצעים במשך 26 שנים.

בהחלטה נקבע, כי מדובר בתיק איחוד שנפתח בשנת 1996 וכולל 8 תיקי חוב פרטניים בסכום כולל שעומד כיום על סך של כ-6,712,000 ₪, וכי מרבית התיקים הכלולים באיחוד הינם תיקים ישנים מאד שנפתחו בין השנים 1989 עד 1996.

החייב ציין בדיון בפני הרשמת, כי הוא בן 77, אשתו כבר שלוש שנים וחצי מונשמת ומורדמת בבית החולים, הוא פעל בהתאם להחלטה והגיש שאלון ומסמכים וביקש לקבל הפטר מחובותיו, אינו יכול להציע סכום כלשהו לסילוק החובות מאחר ואין לו בני משפחה היכולים לסייע לו. עוד ציין החייב, כי יש לו שני ילדים גרושים, הוא מתגורר בחדר בגודל של 24 מטר רבוע בקריית מוצקין, הוא מקבל קצבה מן המוסד לביטוח לאומי על סך של 2,200 ₪ ואשתו מקבלת קצבה על סך של 2,900 ₪, כי הוא חי בגפו וכי הוא עומד בתשלומי תיק האיחוד החל משנת 1996 ולכן הוא מבקש לאשר את בקשתו. 

הרשמת קבעה בהחלטתה כי אין חולק שבתיקי ההוצאה לפועל שמנוהלים כנגד החייב לא ננקטו הליכים לכל הפחות בשבע השנים האחרונות, ואף לא הליכים המותרים במסגרת תיק האיחוד, כגון בקשות למתן צווי מידע או בקשות לחקירת יכולת. עוד קבעה הרשמת כי אין חולק שלא הוגשה תגובה עניינית מטעם מי מהנושים בהמשך להחלטתה ממאי האחרון, וכי לא הייתה התייצבות מטעם מי מהם לדיון ביוני האחרון. בנוסף, ציינה כי לא הוגשה תגובה מטעם מי מהנושים גם לעניין החלטתה לעשיית שימוש בסמכותה להפחתת הריביות בתיק.

עוד קבעה הרשמת כי "סקירת הפעילות בתיק וחוסר המעש המוחלט בתיקים, מהווים לטעמי 'טעמים מיוחדים', שמצדיקים לשקול הפחתת ריביות והצמדה בתיק, זאת ליד נסיבותיו האישיות הקשות של החייב המתוארות בבקשתו ואשר לדידי להן יש משקל רב מאוד ומהווים טעם מיוחד בעל משקל לא מבוטל. לשיטתי, התנהלות זו מוכיחה כי אותם זוכים ויתרו או מחלו על חובו של החייב כלפיהם. כלומר, לא נדרשת הוכחה חד משמעית שהזוכה ויתר על החוב, אלא יש להסיק מהתנהגותו וחוסר הפעילות מצדו בתיק שמצביעה על אי קיומו של עניין לגבות את החוב".

בסיכומו של דבר הורתה הרשמת על ביטול כלל הריביות שהתווספו לחובות החייב מיום פתיחת תיק האיחוד, והכרזתו כחייב מוגבל באמצעים. כמו כן, נקבע כי בכפוף לתשלום סך של 46,590 ₪ תוך חודש, סכום המהווה את יתרות החוב בתיקים, ניתן יהיה לפזר את תיק האיחוד, לסוגרו ולסגור את התיקים הפרטניים המנוהלים תחתיו. החייב שילם את החוב שפסקה לו הרשמת ותיקיו נסגרו.

 

 

הוצאה לפועל הנחות ריבית בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד