ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בסוריה מאשימים: ישראל תקפה בסיס שלנו

פיצוץ אירע הלילה בבסיס צבאי בסוריה • מקורות במדינה טוענים: ישראל עומדת מאחורי התקיפה

צילום אילוסטרציה: חיל האוויר
צילום אילוסטרציה: חיל האוויר

הלילה (ה) אירע פיצוץ עז בבסיס הגנה אווירית סורי ליד לטקיה בצפון-מערב המדינה. מקורות לבנונים וסורים דיווחו כי ישראל היא שעומדת מאחורי המתקפה.

על פי ארגון זכויות אדם סורי הפועל בבריטניה, הבסיס הצבאי הממוקם בכפר סנובר ג'בלה, הושמד.

אתר החדשות הסורי "דאמפרס" דיווח כי טיל שוגר מכיוון הים התיכון לעבר בסיסי טילים של מערך הנ"מ בצבא סוריה סמוך למכון החקלאי בכפר סנובר ג'בלה בלטקייה. על פי הדיווח, לא היו נפגעים, אך נגרם נזק.

על פי דיווחים שאינם מאומתים, הפיצוץ אירע כתוצאה של מתקפת טילים מהים.

במקביל, סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה כי שישה מטוסי קרב ישראליים חדרו אמש למרחב האווירי של לבנון מצפון לביירות באזור היישובים עייטה א-שאב, בינת ג'בייל ומרג' עיון.

בה' תשרי שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נשא דברים בכנס המכון למדיניות לוחמה בטרור והתחייס למצב של התקפה אמריקנית על סוריה. "אנחנו מלכתחילה, בהסתכלותנו על מלחמת האזרחים הסורית בשנתיים וחצי האחרונות, מצהירים ופועלים כמי שאינו מעורב וכמי שאינו מתערב אלא אם כן פוגעים באינטרסים שלנו להם קראנו קווים אדומים. למרות זאת, אנו נערכים להשלכות של פעולה כזאת או אי פעולה כזאת".

לפני כחמישה חודשים דווח על תקיפה ישראלית של מחסני הטילים שסיפקה רוסיה לסורים באזור. בהמשך אמרו גורמי ביון אמריקאים ל"ניו יורק טיימס" כי התקיפה לא הצליחה להשמיד את כל טילי החוף-ים הרוסיים שהיו מטרת התקיפה, ולכן ישראל עשויה לתקוף שם שוב.
סוריה ישראל תקיפה בסיס צבא מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד