כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יימצא פיתרון אחת ולתמיד?

מחסור במקומות קבורה מצית עימות בתוך 'יהדות התורה' | פרסום ראשון

ב'יהדות התורה' מבקשים במסגרת המו"מ הקואליציוני לטפל במצוקת הקברים בישראל ולהקים וועדה שתעסוק בנושא ותבחן פתרונות של קבורה אזרחית, סוגיה שכבר דוברה גם בהסכמים הקודמים שנחתמו לאורך השנים האחרונות בין 'יהדות התורה' למפלגת 'הליכוד' | כל הפרטים

מחסור במקומות קבורה מצית עימות בתוך 'יהדות התורה' | פרסום ראשון
בית העלמין בבני ברק. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

במסגרת שיחות המו"מ, מבקשים ב'יהדות התורה' לטפל במצוקת הקברים בישראל ולהקים וועדה שתעסוק בנושא ותבחן פתרונות של קבורה אזרחית, סוגיה שכבר דוברה גם בהסכמים הקודמים שנחתמו לאורך השנים האחרונות בין 'יהדות התורה' למפלגת 'הליכוד'.

כך, בעקבות בהסכמים שנחתמו בקואליציות הקודמות הוקמה ועדה ציבורית שנקראה 'ועדת סלבין' בשיתוף עם נציגים מהציבור ונציגי משרדי הממשלה שניהלו דיונים בנושא ואף גיבשו פתרונות נקודתיים.

גם הפעם ביקשו ב'דגל התורה' להכניס את הסעיף המדובר כי תוקם ועדה ציבורית ל"בחינת קבורת שדה", אלא שהם הופתעו לגלות כי במסגרת המינוי של יצחק גולדקנופף כשר השיכון הוא ימונה גם ליו"ר ועדת שרים לענייני קבורה, ובכך יקבלו את הוועדה הציבורית.

נושא הקבורה הוא אמנם נושא שלא מייצר מחלוקות פוליטיות, אך לא כך ביהדות התורה, שרק בשנה אחרונה נושא הקבורה הצית עימות פוליטי סוער בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' בעיר בני ברק, עימות שבעקבותיו איימו ב'דגל התורה' כי לא יממשו את הרוטציה עם נציג גור על ראשות העיר בני ברק.

קבורה בתי קברות בית קברות קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד