כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רגע לפני הסגירה

גדולי התורה במכתב דרמטי: ללא חוק טל - אין לתמוך בשום ממשלה

במכתב דרמטי וחריף מסוגו כותבים היום גדולי ראשי הישיבות הספרדים וחברי מועצת חכמי התורה ובראשם ראש הישיבה חכם משה צדקה, אל חברי הכנסת החרדים את דרישתם החד משמעית כי אין להיכנס לאף ממשלה בלי הסכם קואליציוני בו ייכלל חוק גיוס ללא יעדים ומכסות

גדולי התורה במכתב דרמטי: ללא חוק טל - אין לתמוך בשום ממשלה
לשכת הגיוס בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רגע לפי חתימת ההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה וש"ס, יוצאים ראשי הישיבות הספרדים ובראשם ראש הישיבה חכם משה צדקה, במכתב דרמטי וחריף מסוגו אל חברי הכנסת החרדים, בנושא חוק הגיוס.

במכתב עליו חתומים, ראש הישיבה הגר"מ צדקה, הגר"א אלבז חבר מועצת חכמי התורה ור"י אור החיים, הגרי"י כהן ר"י יקירי ירושלים, הגר"ע ניסן ר"י רינת התורה, הגר"י ברכה ר"י עטרת יצחק, הגר"י טולידנו ר״י ברית יעקב והגר"מ טופיק אביעזרי כותבים הם כך:

פנייה דחופה ממרנן ורבנן גדולי ראשי הישיבות שליט"א

לכבוד שלוחי דרבנן כלל חברי הכנסת החרדיים הע"י

הננו בזה לחזק ולאמץ את ידכם בעמידה האיתנה המחויבת בשעה גורלית זו שאנו מצויים בה – לפעול במסגרת המו"מ הקואליציוני להציב דרישה איתנה בלתי מתפשרת להחזיר ליושנה את הסדרת הדיחוי כפי שהיה נהוג כל השנים שעברו עד ביטול 'חוק טל,' ולכלול מראש בהסכם הקואליציוני התחייבות ברורה מפורטת של כל הקואליציה להסדרת נושא דחיית הגיוס בחקיקה ללא מכסות ויעדים, שילוב בתעסוקה וכדו' בכל שום וחניכה דאית להו) ואף לא בהחלטת ממשלה, (בשום צורה ואופן, באופן שהחוק לא יוכל להיפסל או לקבל פרשנות ע"י הבג"ץ. ולרבות חקיקת פסקת ההתגברות כנדרש.

ובוודאי כי ללא הסדרת הדברים כאמור לעיל, אין לחתום על שום הסכם קואליציוני, ואף לא לתמוך בשום ממשלה, אף במחיר שע"י זה לא תקום ממשלה וכ"ש במחיר וויתור על עניינים אחרים. וחלילה לעשות את הטפל עיקר והעיקר טפל.

דבר שפתיים אך למותר בחובת הזהירות להבחין בין תכלת לקלא אילן ולא להיגרר אחר הצעות שונות של מתווה חקיקה שאינו מובטח מפני אפשרות של התערבות בג"ץ או שכלפי חוץ נראה כביכול שאינו דורש יעדים או שלא יהיו מחויבים בפועל, כאשר כל אלו עפ"י בחינה משפטית אינם אלא מצג שווא ואחיזת עיניים, או לכל הפחות מידי ספיקא לא נפקי.

אין ספק שזו עיקר הזכות והחובה שאנו מצווים בה בשעה מכריעה זו. ובזכות השמירה בנאמנות על קדשי ישראל וחיזוק התורה, נזכה לגאולה השלימה בחסד וברחמים אכי"ר.

וכאן הוסיף ראש הישיבה הגר"מ צדקה: "חובותינו בהחלט להחזיר הדבר לקדמותו כפי שהיה בתחילת המדינה לפי דעת כל חכמי התורה".

חוק טל חוק הגיוס גיוס חרדים לצה''ל הרב משה צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד