כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החייל השבוי חושף

חיילים רוסים הוצאו להורג בשל "גילוי פחד"

חייל רוסי שנתפס אמר שהוא היה עד להוצאה להורג של חבריו החיילים לאחר שהפגינו פחד בשדה הקרב באוקראינה. החייל אמר שהוצע לו חוזה לחצי שנה בתמורה לחופש ופטור מעונש פלילי, וכי כ-300 איש מהכלא שלו הסכימו להילחם באוקראינה

חיילים רוסים הוצאו להורג בשל "גילוי פחד"
ולדיסלב איזמאילוב צילום: צילום מסך

חיילים רוסים הוצאו להורג בשל "גילוי פחד", כך סיפר חייל רוסי שנפל בשבי האוקראיני. החייל הרוסי שנתפס, אמר שהוא היה עד להוצאה להורג של חבריו החיילים לאחר שהפגינו פחד בשדה הקרב באוקראינה. לאחר שהראיון שלו החל להסתובב בערוצי הטלגרם האוקראיניים, ערוץ החדשות הרוסי העצמאי 'נסטקה' זיהה את האדם בתור ולדיסלב איזמאילוב, אסיר לשעבר בן 26 מהעיר סמארה בדרום מערב רוסיה.

איזמאילוב טען כי גויס על ידי יחידת שכירי החרב הידועה לשמצה, קבוצת וגנר, ב-27 בספטמבר, כאשר מייסדה, יבגני פריגוז'ין, ביקר בכלא שלו. הוא אמר שהוצע לו חוזה לחצי שנה בתמורה לחופש ופטור מעונש פלילי, וכי כ-300 איש מהכלא שלו הסכימו להילחם באוקראינה, כך דווחה התקשורת הרוסית.

בני משפחתו של השבוי אישרו את זהותו, וסיפרו כי הוא נכלא מספר פעמים, כך דיווח אתר 'נסטקה'. איזמאילוב כי הוא רוצה להתראיין כי הוא "החליט לומר את כל האמת". איזמאילוב אמר כי מספר אנשי הצבא ההרוגים רבים. "תבינו, היו לי 90 אנשים במחלקה שלי. מתוך 90 נותרו מקסימום 20" אמר.

לדבריו "התברר שהכל שונה" כשהוא וחבריו החיילים הגיעו לאוקראינה לאחר קורס הכשרה של שבועיים. "הם אמרו ששיעור התמותה נמוך, אבל למעשה שיעור התמותה גבוה מאוד, מעטים נשארים בחיים, ויהיה קשה לעבור את ששת החודשים האלה בחיים", אמר איזמאילוב.

על הדיווחים לפיהם חיילים רוסים מוצאים להורג אם ינסו לנטוש את עמדותיהם בקו החזית, אמר איזמאילוב כי היה עד למותם של שני חיילים ביחידה שלו לאחר שהפגינו פחד בקרב. "בתקיפה הראשונה הייתי הקבוצה השנייה, צוות הפינוי הקדים אותי, היו שם שני אנשים שפשוט פחדו, הארטילריה פעלה, הם נבהלו כי זה פעם ראשונה שלהם במלחמה, ואז השניים האלה חזרו לבסיס", אמר איזמאילוב. "הם חפרו את הקבר שלהם, הם פשוט נורו וקברו אותם".

מלחמת אוקראינה רוסיה שבוי כח וגנר צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד