י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קידוש השם

העסקן החרדי הוזמן לדיון במלחמה באוקראינה מול חברי הפרלמנט

עסקן חב"די באיחוד האירופי הוזמן לוועידה השנתית עם נציגי הדתות של הסיעה הגדולה ביותר בפרלמנט האירופי. השנה הכנס עסק בפעילות הדתות באוקראינה בצל המלחמה שכבר גבתה את חייהם של מאות אלפי בני אדם

העסקן החרדי הוזמן לדיון במלחמה באוקראינה מול חברי הפרלמנט
הרב לוי מטוסוב צילום: באדיבות המצלם

העסקן החב"די באיחוד האירופי הרב לוי מטוסוב הוזמן בימים האחרונים לוועידה השנתית עם נציגי הדתות של סיעת ה-EPP, הסיעה הגדולה ביותר בפרלמנט האירופי. השנה הכנס עסק בפעילות הדתות באוקראינה בצל המלחמה שכבר גבתה את חייהם של מאות אלפי בני אדם.

האירוע התקיים השנה בוינה בירת אוסטריה והמארגנים דאגו למזון כשר עבור הרב מטוסוב, שהגיע כנציג "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) באיחוד האירופי. חברי הפרלמנט ביקשו לדעת על פועלה של הפדרציה, שמאגדת את 180 קהילות יהודיות באוקראינה. הרב מטוסוב סיפר על מסירותם של הרבנים השלוחים למען קהילותיהם ואנשי עירם, חלוקת עשרות אלפי חבילות המזון והתרופות, הסיוע בחילוץ רבבות יהודים מהערים בחזית וההכנות הגדולות לחג החנוכה בכל הערים, בשיתוף שלוחי חב"ד.

"בכל הקשור להצלת חיים אסור לעמוד מנגד וחובה לפעול אקטיבית ועלינו ללמוד מהקהילות היהודיות מה היא ערבות הדדית גם בשעה קשה זו", אמר הרב מטוסוב לנוכחים – שהריעו לדבריו.

גורם בכיר במפלגה אמר בעקבות נאומו של הרב: "שמחנו לשמוע על העזרה של הפדרציה לקהילות היהודיות באוקראינה. אנחנו מעריכים מאוד את מסירותכם, ושמחים על כל אדם שניצל כל יום בזכות הפעילות הברוכה הזו. אתם דוגמא והשראה".

חב"ד וינה מלחמת אוקראינה רוסיה קידוש השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד