כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עניין של כסף

הסערה התקשורתית: מנכ"ל חברת החשמל מתייחס

מנכ"ל חברת החשמל מתייחס לדרישת יהדות התורה שדווחה בתקשורת ואומר כי הם בחנו את הנושא של אגירת אנרגיה, תהליך שיאפשר את ייצורה במהלך השבוע ושימוש בה בשבת. זוהי סוגיה שכבר עסקו בה בחברת חשמל לטובת צמצום הזיהום ובזבוז האנרגיה

הסערה התקשורתית: מנכ"ל חברת החשמל מתייחס
משה גפני ובנימין נתניהו במליאה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתגובה לדיווחים על סעיף בהסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה לפיו יופסק ייצור החשמל בשבת התייחס מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר ואמר שחברתו לא תוכל לייצר חשמל בשבת ללא מגע יד אדם. אך עם זאת הוסיף כי ניתן לקדם אגירת אנרגיה אך הדבר יעלה סכומי עתק.

מנכ"ל החברה הדגיש בריאיון לתכנית 'צבע הכסף' ברשת ב' שלאחר בחינה מעמיקה, כרגע לא ניתן לייצר חשמל בלי שיהיו עובדים שנוכחים פיזית במתקנים, עקב הצורך בפיקוח בתחנות הכוח. עם זאת, לאחר בדיקה הגיעו למסקנה שניתן להפחית משמעותית בצורך באנשים שיהיו במתחמי הייצור, ובפועל לצמצם משמעותית את כוח האדם שדרוש לייצור החשמל.

בריאיון התייחס המנכ"ל גם לאפשרות של אנרגיות חלופיות. הוא אמר שהם בחנו את הנושא של אגירת אנרגיה, תהליך שיאפשר את ייצורה במהלך השבוע ושימוש בה בשבת. זוהי סוגיה שכבר עסקו בה בחברת חשמל לטובת צמצום הזיהום ובזבוז האנרגיה.

מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

הוא הסביר, שבעת שימוש באנרגיה סולרית במהלך היום, רשת החשמל נמצאת בתפוסה מלאה ועודפי האנרגיה מתבזבזים, כי לא ניתן לאגור אותם לזמן אחר. הוא אמר שניתן להגיע למצב של אגירת אנרגיה, אך לאחר חישובים עלה כי עלותו של פרויקט כזה תעמוד על עשרות ואף מאות מיליארדי שקלים, שבעת הצורך ייאלץ הציבור לשלם.

כרגע, אמר, במגזר החרדי משתמשים בגנרטורים. לדבריו, זה מענה אפשרי אך לא אידיאלי מכיוון ולעיתים הוא לא עומד בדרישה, הוא אינו בטוח והוא גורם לזיהום אוויר. הוא נותן מענה למקומות שמבקשים חשמל ללא עבודת כפיים אבל הכיוון בחברת החשמל הוא להתקדם לכיוונים יותר יעילים.

יו"ר סיעת יהדות התורה, יצחק פינדרוס, התייחס בריאיון ל'כאן 11' והסביר כי הם מבקשים לעשות אגירת חשמל ולהוריד את המס על בטריות, גם בשביל השבת וגם בעבור איכות הסביבה. אם תהליך האגירה יתאפשר הם ירצו לסגור את תחנת הכוח רידינג בשבת. לטענתו, מעוותים את דבריהם והם לא רוצים לפגוע בחילונים. "מוכרים לוקשים לחילונים ואז שואלים אותי למה אני רוצה שישבו לאור נרות בשבת, זו פנטזיה", אמר פינדרוס.

חברת החשמל מאיר שפיגלר יהדות התורה חשמל בשבת גנרטור שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד