כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תמיכה גורפת ב'גוב האריות'

סקר ברשות: מנהיג חמאס גובר על אבו מאזן

נתונים שהתפרסמו ברשות הפלסטינית מעלים כי רוב הציבור הפלסטיני תומך בהמשך פעילותן של קבוצות כגון "גוב האריות". עוד עלה מהסקר כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, והיו מתמודדים בהן אבו מאזן והניה – היה זוכה מנהיג חמאס לתמיכה גדולה יותר מראש הרשות הפלסטינית

סקר ברשות: מנהיג חמאס גובר על אבו מאזן
איסמעיל הניה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

נתונים שהתפרסמו ברשות הפלסטינית מעלים כי רוב הציבור הפלסטיני תומך בהמשך הפעילות של קבוצות ההתנגדות כגון "גוב האריות". כך עולה מסקר שערך המרכז הפלסטיני למדעים מדיניים בשטחי הרשות הפלסטינית והובא על ידי שמעון מיג'אן ב'כאן חדשות'. עוד עלה מהנתונים כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, והיו מתמודדים בהן אבו מאזן והניה – היה זוכה מנהיג חמאס לתמיכה גדולה יותר מראש הרשות הפלסטינית.

הסקר העלה כי 72% מהציבור הפלסטיני תומך בהקמת קבוצות חמושות כמו "גוב האריות", שלא יסורו למרותה של הרשות הפלסטינית ולא יהוו חלק מכוחות הביטחון הפלסטינים. רק 22% התנגדו.

עוד עולה כי 59% ציינו שהם חוששים שהקמת קבוצות כאלה תביא לעימותים מזויינים פנימיים עם כוחות הביטחון הפלסטיניים, בעוד 39% אמרו שאינם חוששים. 79% מהציבור הפלסטיני מתנגד שהקבוצות החמושות (דוגמת "גוב האריות") ייכנעו וימסרו את נשקם לרשות הפלסטינית כדי להימנע מחיסולם בידי ישראל, בעוד ש-17% אחוזים תומכים בכך.

רוב מכריע, 87%, טוענים שלרשות הפלסטינית אין זכות לעצור את הקבוצות החמושות כדי למנוע מהן לבצע פעולות מזויינות נגד ישראל או במטרה לספק להן הגנה, בעוד ש-10% תמכו בכך. הרוב, 59% צופים שהקבוצות החמושות יתפשטו לאזורים נוספים בגדה בעוד ש-15% צופים שישראל תצליח לעצור או לחסל את חברי הארגונים החמושים בגדה. רק 14% צופים שהרשות הפלסטינית תצליח לבלום את הקבוצות החמושות בגדה.

בנוסף, הסקר מגלה כי מצבו של אבו מאזן בקרב דעת הקהל צריך להדאיג את הרשות. על פי הנתונים, לו נערכו הבחירות לנשיאות בשטחי הרשות הפלסטינית והתמודדו בהן יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס וראש הלשכה המדינית בחמאס, איסמאעיל הניה - היה זוכה עבאס ל-36% אחוזים מהקולות. הניה היה זוכה ל-54% אחוזי תמיכה. בחלוקה על פי אזורים, ברצועת עזה היה מקבל עבאס 36% והניה 60%. בגדה היה מקבל עבאס 36% והניה 46%.

לו הייתה ההתמודדות בין מרוואן ברגותי, הכלוא בישראל והניה, היה זוכה הראשון ל-61% מהקולות והניה ל-34%. לו נערכו הבחירות לפרלמנט הפלסטיני, רשימת חמאס הייתה זוכה ב-34%, פת"ח – 34% ושאר הרשימות היו זוכות ב-10%.

חמאס עזה אבו מאזן גוב האריות הרשות הפלסטינית סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד