כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חג הגאולה: החסידים חגגו באולפן • צפו

אתמול (שלישי) יט כסלו 'חג הגאולה', ב'קול ברמה' התקיימה התוועדות חסידית הגדולה בעולם בה השתתפו מאזיני התוכנית הפופולארית 'חידודון' בהגשת שר השמחה עמי מימון | צפו

חג הגאולה: החסידים חגגו באולפן • צפו
החוגגים באולפן צילום: מנדי סגל

אתמול י"ט בכסלו אשר בו שוחרר אדמו"ר הזקן ממאסרו, וזוכה מהאשמה שהיתה בה סכנת נפשות עבורו ועבור כל החסידים בכל מקומותיהם, יום זה ראוי להזכר כיום תשועה – 'חג הגאולה' – עבור מנהיג ישראל וכל הנלווים עליו.

החגיגות באולפן - צילום - מנדי סגל

ידוע, כי על נס שנעשה לאדם מחוייבים צאצאיו ותלמידיו לברך על זכרון הנס בשם ומלכות. ואילו בנס שנעשה לאדם המסוים בדורו, כל שכן כאשר הוא נס שיש בו משום קידוש שם שמים, לא רק תלמידיו לבדם חייבים לברך, אלא חובה היא על כל אדם מישראל לברך על נס זה2 . שחרורו של אדמו"ר הזקן על כל המאורעות הכרוכים בו, וצד הגאולה וההצלה שהיתה בכך – ודאי שראוי הוא לברכה והודאה על ידי כל תלמידיו. והרי כל החסידים לדורותיהם תלמידיו הם, וממימיו הם שותים, לא רק באותו דור, אלא אף בדורנו. וחיוב ההודאה והברכה עליהם.

כל שכן שהיה קידוש שם שמים בדבר, כך שלא רק תלמידיו חייבים בכך אלא כל ישראל. וכן מצינו בגדולי ישראל שקבעו ימי מועד וזיכרון לניסים שארעו לקהילות וליחידים, אשר הם וכל הבאים אחריהם קיימו עליהם ועל דורותיהם.

בהתוועדות השתתפו רבני חבד הרב אבי בן שמעון בנו של הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון .הרב רחמים נימני רב שכונה בת"א .הרב נדב כהן מחבר סיפרי פרוש בתניא, הרב אלעד כהן שליח חבד כפר סבא וברוב שירה וזמרה עם ענק הזמר מנדי גרופי וליבלה ליפסקר אומן הקלידים

חג הגאולה חבד קול ברמה עמי מימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד