י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מומחה הכשרות עושה סדר ב'זוגלובק' • ראיון

הרב יוסף זריצקי מסביר מה הבעיות בשחיטת הרבנות לעומת שחיטת הבד"צים, ומבהיר: "לא תקפתי חלילה את הרב הראשי"

הרב  יוסף זריצקי. צילום: בחדרי חרדים
הרב יוסף זריצקי. צילום: בחדרי חרדים

בעקבות תחקיר 'כלבוטק' ששודר בערוץ 10 וחשף זלזול חמור ביחס הניתן לעופות לפני השחיטה, והמגיע לכדי צער בעלי חיים של ממש, פנה אתר 'בחדרי חרדים' למומחה הכשרות הנודע הרב יוסף זריצקי, בכדי לשמוע את חוות דעתו על הפרשה מהפן ההלכתי, תוך פירוט על ההבדלים בין שחיטה לבדצי"ם לבין שחיטת הרבנות.

"צריך לחלק את הנושא לשני דברים", מקדים הרב זריצקי. "העליהום שהיה בתחקיר, זה על החלק הראשון שהוא ההובלה עד השחיטה, שההובלה עצמה היא נעשית בצורה כזאת בכל המשחטות בארץ, למעט כשרויות מהדרין שבהם הכל נעשה בצורה יותר איטית ועדינה - ובפיקוח מלא על ההטענה של העופות, שם אין מצב שפועל ימשוך את העוף מהכלוב כמו שנראה בתחקיר".

"גם בכשרות רבנות אין שום בדיקה ופיקוח על ההובלה, כי ההכנסה של התרנגולות לכלובים זה סמוך לשקיעה ובחושך, שאז הם מנמנמות. זאת בגלל שבאור יום התרנגולות בורחות, ובלילה הן עייפות ולא רואות. את העבודה הזו עושים רק פועלים ערבים, אני לא מכיר יהודים שעושים אותה, וזה נעשה בצורה של צער בעלי חיים, אך בבד"צים יש פיקוח של ההכנסה של הלולים לכלובים בצורה עדינה",

"החלק השני הוא השחיטה, שלא קשורה כלל להובלה. השוחט מקבל את העוף לידיים ורואה מיד אם הוא עוף בעייתי או לא. השוחטים מיומנים, כי הם עוברים ביום על אלפי עופות, וגם כשמדובר במהירות גבוהה יש להם מיומנות. גם אם נגיד שהשוחט פספס ולא קלט שזה עוף בעייתי, אז אחרי המריטה של הנוצות רואים ישר עם יש בעיה או שבר".

הרב זריצקי מרחיב עוד: "צריך לחלק בין רבנות לבד"ץ. בשחיטה של בד"ץ נעים בין עשרים לעשרים וחמש עופות לדקה, וברבנות עומדים שבעה שוחטים מכל צד - וביחד זה ארבע עשרה, שכל אחד שוחט חמש עשרה לדקה ולפעמים מגיעים למאה אלף ביום".

"הבעיות שיש בשחיטת הרבנות זה מכלול של בעיות, ולא רק בהובלה כפי שהוצג בתחקיר, אני שמח שהעליתם את הנושא, אף שבאתר אחד כתבו כאילו התראיינתי ותקפתי את הרב הראשי לישראל, כאשר לא היה ראיון, וממילא גם הרב הראשי לא הותקף - והאמת והשלום אהבו".

במקביל, זימן הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו את ראשי 'זוגלובק' ללשכתו יחד עם ראשי אגפי הכשרות והשחיטה, ולאחר תום הדיון הוחלט כי לא תישלל תעודת הכשרות מהמפעל, אך יושם דגש משמעותי מכאן ולהבא למניעת צער בעלי חיים.
הרב זריצקי זוגלובק שחיטה צער בעלי חיים משגיחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד