כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שנת "הקהל"

רבבות התחזקו במאות התוועדויות חסידיות לרגל י"ט כסלו

שחרורו של האדמו"ר הזקן זי"ע מהכלא הרוסי צוין על ידי רבבות חסידי חב"ד במאות התוועדויות וכינוסי תורה וחסידות • השנה הוכפל מספר הכינוסים בעקבות שנת "הקהל" • שליח הרבי לאירופה הגיע במיוחד לישראל והשנה התקיימו גם "התוועדויות משפחתיות" כדי להעביר את שרביט החסידות לדורות הבאים

רבבות התחזקו במאות התוועדויות חסידיות לרגל י"ט כסלו
התוועדויות חסידיות לרגל י"ט כסלו צילום: באדיבות המצלם

רבבות חסידי חב"ד בארץ ובעולם ציינו אתמול (שלישי), י"ט בכסלו - את "חג הגאולה", וקיימו מאות התוועדויות, כינוסי תורה וחסידות. במרכז היום שנקרא גם "ראש השנה לחסידות" ציינו אלפי החסידים את הצלתו של אבי חסידות חב"ד האדמו"ר הזקן זי"ע ואת שחרורו מהכלא הרוסי.

בקהילות חב"ד ובחצרות החסידויות השונות, התקיימו מאות התוועדויות שבהן צוינה הסגולה הידועה של האדמו"ר הזקן זי"ע בעל הגאולה שאמר "מי שישמח בשמחתי (י"ט כסלו) הוציאנו מן המיצר אל המרחב".

יצוין, כי השנה, יותר מכל שנה, מספר המשתתפים בהתוועדויות והכינוסים הוכפל משנים עברו וזאת בעקבות שנת "הקהל" שחלה השנה, וכפי שהורה הרבי מליובאוויטש להרבות בכינוסים בשנה זו דווקא.

דמותו של האדמו"ר הזקן זי"ע חצתה מזמן את גבולות חסידות חב"ד בפרט ועולם החסידות בכלל והשפעתו ניכרת כיום בקרב קהלים ומגזרים שונים, ואף בקרב הציבור הדתי והמסורתי, זאת אודות לספרו ה'תניא' - המסביר בצורה פנימית את מעמקי הנפש היהודית ומדריך את האדם כיצד לעבוד את הקב''ה, כל זאת לצד פירושו לשולחן ערוך הידוע בכינוי 'שולחן ערוך הרב' בו הוא מדגיש על הבאת ההלכות בטעמיהן.

על פי דברי הסופרים, בעת הישמע בשורת השחרור של האדמו"ר הזקן זי"ע ממאסרו, הוא היה באמצע אמירת הפסוק בתהילים "פדה בשלום נפשי", כאשר על מילות פסוקים אלה הלחינו החסידים את הניגון המפורסם שהפך לשיר המרכזי שמוביל את חג הגאולה, שיר שמבטא יציאה ממייצרים והגבלות, ואמונה בהקב"ה שיעמוד לימיננו.

"בנוסף לכינוסי הענק בירושלים ובכפר חב"ד, דאגנו השנה לפריסה ארצית של משפיעים להתוועדויות בקהילות חב"ד ובתי חב"ד בכל מקום, וזאת על מנת שכל יהודי יוכל לחוות ולהרגיש את החוויה הנעלית והרוחנית שמעניקה לאדם תורת החסידות", מספר הרב שמעון פיזם מנכ"ל "התאחדות החסידים" שעומד מאחורי היוזמה, "מטרת ההתוועדויות היא לשבת איש עם אחיו מתוך אהבת ישראל ואחדות אמיתית, לדאוג שהפצת מעיינות החסידות יגיעו לכל נקודה ברחבי הארץ והעולם, דבר שיגרום לזירוז ביאת משיח בכל רגע".

כמו"כ, השנה, מלבד ההתוועדויות והכינוסים שהתקיימו בכל קהילות חב"ד בעולם, התקיימו גם "התוועדויות משפחתיות" שבמסגרתן אלפי משפחות קיימו התוועדויות בביתן יחד עם הילדים וזאת במטרה להעביר את שרביט החסידות שהנחיל האדמו"ר הזקן זי"ע גם לדורות הבאים.

הרב דוד נחשון, מראשי חסידות חב"ד בישראל, הסביר כי "י"ט כסלו הוא לא סתם עוד חג של חסידות חב"ד, זה חג של כל יהודי באשר הוא שבליבו לב חם ובוער לפנימיות, להרגיש את האלוקות בעולם, ולהרגיש שהוא חלק אלוקה ממעל ממש".

לדבריו של הרב נחשון, "אנחנו רואים את חג הגאולה לא כמשהו שנחגג על אירוע היסטורי מלפני 200 או 300 שנה, אלא משהו עכשווי שמכין אותנו לחגיגה האמיתית - הגאולה השלימה. ובזכות נשמתו ותורתו של האדמו"ר הזקן זי"ע נזכה כולנו בעז"ה לישועה במהרה".

אורח הכבוד שהגיע השנה לישראל במיוחד כדי להשתתף בעשרות התוועדויות בימים האחרונים הוא השליח הנודע הרב ראובן מטוסוב שנשלח על ידי הרבי ללשכת ליובאוויטש האירופאית בפאריז צרפת. הרב מטוסוב הגיע לישראל על ידי "התאחדות החסידים" וקיים מסע חיזוק מיוחד במינו שהקיף את כל איזורי הארץ, בצפון, בדרום ובמרכז.

התוועדויות חב"ד י"ט כסלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד