כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השוואה לנאצים

איראן הודחה מהוועדה למעמד האשה של האו"ם

המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם הצביעה הערב בעד הדחתה של איראן מהוועדה למעמד האישה. השגריר ארדן שהצביע בעד הדחת איראן: "העובדה שמדכאת הנשים הגדולה בעולם היתה חברה בוועדה הזו היא עוד עיוות מטורף שהוביל לאימפוטנציה של האו"ם"

איראן הודחה מהוועדה למעמד האשה של האו"ם
ארדן צילום: פלאש 90

איראן הודחה מהוועדה למעמד האשה של האו"ם, ברוב של 29 בעד 8 נגד ו-16 נמנעות, המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם הצביעה הערב בעד הדחתה של איראן מהוועדה למעמד האישה.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן שהצביע בעד הדחת איראן אמר: "העובדה שמדכאת הנשים הגדולה בעולם היתה חברה בוועדה הזו היא עוד עיוות מטורף שהוביל לאימפוטנציה של האו"ם. הצעד היום הוא צעד קטן אבל חשוב. אך הצעד המשמעותי באמת חייב להיות שהמדינות שחתמו על הסכם הגרעין יודיעו כבר היום שהסכם הגרעין עם משטר הרשע באיראן - בטל ומבוטל. הסכם כזה, סולל לאיראן את הדרך לנשק להשמדה המונית ויזרים לה מיליארדי דולרים להמשיך לרצוח עוד מפגינים ונשים".

לפני ההצבעה על הדחתה של איראן מחברותה בוועדה למעמד האישה, נאם השגריר ארדן בדיון מיוחד של המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם והשווה בין משטר האייתוללות באיראן והמשטר הנאצי: "המשטר האיראני הוא התגלמות הרוע המוחלט בדיוק כמו שהמשטר הנאצי היה התגלמות הרוע המוחלט. ההחלטה להדיח את איראן צריכה לזכות לתמיכה מכולנו ומי שלא תומך בה משתף פעולה עם דיכוי ורצח נשים".

השגריר ארדן הוסיף: "הקהילה הבינלאומית סירבה לפעול נגד הדיכוי והאכזריות של המשטר האיראני, ולכן בחר העם האיראני לקחת את עתידו בידיו. אנחנו הישראלים, מצדיעים לעם האיראני ולאומץ שלו ורואים בו בן ברית. אבל מה הקהילה הבינלאומית עשתה עד היום כדי לתמוך בעם האיראני? איפה האומץ שלנו? האם עשינו משהו בתגובה? האם הבהרנו למשטר האייתוללות שאם הוא ימשיך להוציא להורג מפגינים, הקהילה הבינלאומית תפעל נגדו? לא ולא. זו חרפה! אני קורא לכולכם להצביע היום בעד ההצעה להדיח את איראן ואני מקווה שזהו הצעד הראשון של הקהילה הבינלאומית בדרך לשחרור העם האיראני".

גלעד ארדן או"ם איראן זכויות נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד