כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חושש מהפופולריות

יריבו של ארדואן נידון למאסר בשל העלבה

יריבו של נשיא טורקיה שכינה את חברי מועצת הבחירות העליונה של טורקיה - "טיפשים", נידון לכמעט שלוש שנות מאסר. אקרם הנאשם לא השתתף באף דיון, ולא הגיע לשמוע את גזר הדין, הוא צפוי לערער על פסק הדין

יריבו של ארדואן נידון למאסר בשל העלבה
ראש העיר אקרם אימאמוגלו צילום: טוויטר

בית המשפט בטורקיה גזר על ראש עיריית איסטנבול יותר משנתיים מאסר ואסר עליו לעסוק בפוליטיקה. פסק הדין גרר גינוי מצד תומכיו שתיארו את פסק הדין כמניע פוליטי להדוף את ראש העיר לשעבר שצובר תאוצה ופופולרי מאד, ומאיים פוליטית על הנשיא ארדואן.

אקרם אימאמוגלו, ראש העיר של איסטנבול נידון לשנתיים ושבעה חודשים ו-15 ימי מאסר, על כך שכינה חברי מועצת הבחירות העליונה של טורקיה "טיפשים" בהודעה לעיתונות לפני שלוש שנים.

אקרם הנאשם לא השתתף באף דיון, ולא הגיע לשמוע את גזר הדין, והוא צפוי לערער על פסק הדין. הערעור יאפשר לו להישאר בתפקידו בינתיים, אך הוא ייאלץ להתמודד עם הדיונים בבית המשפט העליון בשנה וחצי הקרובות, בזמן שהמדינה נכנסת לקראת בחירות כלליות, ההרשעה תפגע בקמפיין הבחירות שתכנן.

"רצונם של 16 מיליון איסטנבולים עומדת למשפט", פרסם משרד ראש העיר זמן קצר לפני גזר הדין של אימאמוגלו. "הם מבקשים לשלול מראש עיריית איסטנבול את זכויותיו הפוליטיות". לאחר מכן, אימאמוגלו פנה לתומכים שהתאספו מול בניין העירייה. "ההחלטה הזו היא בושה למערכת המשפט הטורקית", אמר. "זה הביטוי המוצק ביותר לעובדה שמערכת המשפט הפכה למכשיר להענשת מתנגדים. זו הוכחה שלשליטי המדינה הזו אין מטרה להביא צדק ודמוקרטיה למדינה".

הוא הוסיף: "לא נכנע לשחיתות הזו. משחקים מהסוג הזה לא יפריעו לי - אני לא אתייאש ולא אוותר". אחד מתומכיו אמר לתקשורת המקומית: "זהו עוול ואנחנו רוצים צדק, אני מצטער על ההחלטה הזו, אבל אני חושב שזה יכול לתת לו דחיפה בפוליטיקה".

רג'פ טייפ ארדואן איסטנבול העלבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד